خلیلزاد طرف‌های درگیر در افغانستان را به کاهش خشونت فراخواند

© AP Photo / Jacquelyn Martinخلیلزاد طرف‌های درگیر در افغانستان را به کاهش خشونت فراخواند
خلیلزاد طرف‌های درگیر در افغانستان را به کاهش خشونت فراخواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای صلح افغانستان می‌گوید: حملات طالبان و واکنش «خشن» نیروهای افغان تهدید جدی برای رسیدن به صلح در این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان می گوید،  غیر نظامیان هنوز هم از انفجارها، ترورهای هدفمند و سایر پیامدهای جنگ پایدار در افغانستان رنج می‌برند و طرف‌های درگیر از همین حالا باید برای کاهش خشونت اقدام کنند.

خلیلزاد با اشاره به گزارش جدید سازمان ملل در مورد تلفات غیر نظامیان در افغانستان، در توییتر اش نگاشته است: «غیر نظامیان هنوز هم از انفجارها، ترورهای هدفمند و سایر پیامدهای جنگ مداوم رنج می‌برند. برای محافظت از آن‌ها، همه طرف‌ها باید هم اکنون خشونت را پایان دهند.»

او افزوده که تمامی طرف‌های درگیر از همین اکنون برای کاهش خشونت اقدام کنند و دولت افغانستان و گروه طالبان تلاش نمایند روند رهایی زندانیان را سرعت بخشیده و خشونت را کاهش دهند.

خلیلزاد تاکید کرده که رهایی زندانیان و کاهش خشونت سریع‌ترین راه برای وارد شدن به مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس کامل و دایمی است.

او اضافه کرده که تأخیر در این روند، به معنی تلفات بیشتر غیر نظامیان، آن هم در زمانی است که باید با ویروس کرونا مبارزه کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرده که گزارش هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نشان می دهد که میزان تلفات غیر نظامیان کاهش یافته، اما افزایش حملات اخیر طالبان و مرگ‌ومیر غیر نظامیان، این دستاوردها را به خطر انداخته است.

 وی حملات اخیر طالبان و واکنش نیروهای امنیتی افغانستان را یک چرخه‌ پیچیده و منفی خوانده و خواهان تغییر آن شده است.

این در حالی است که هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) هفته‌ گذشته در گزارشی از میزان تلفات غیر نظامیان در افغانستان، گفته بود که در جریان سه ماه اول سال جاری میلادی، 533 غیرنظامی در اثر جنگ در افغانستان کشته و 760 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала