Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئال مادرید من بهترین تیم اسپانیا و اروپا بود؛ گفتگوی جذاب مارکا با آقای خاص

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر خوزه مورینیو
خوزه مورینیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جوزه مورینیو سرمربی نامدار پرتغالی در گفتگوی اختصاصی با مارکای اسپانیا از لندن، رئال مادریدی که در فصل 2012 هدایت کرده بود را بهترین تیم اسپانیا و اروپا معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در فصل 2011/12 رئال مادرید با کسب 100 امتیاز و 121 گل زده موفق شد به عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا دست پیدا کند. مورینیو معتقد است، تاکتیک های او باعث شد سبک پپ گواردیولا سرمربی وقت بارسا سرنگون شود.

حالا مورینیو سرمربی برحال تیم فوتبال تاتنهام که دوران قرنطین را در لندن سپری میکند با روزنامه نامدار اسپانیا مارکا گفتگویی انجام داده است که به شرح زیر است:

دوران قرنطین در لندن چطور میگذرد؟

راستش را بخواهید در حال حاضر من بیشتر از همیشه در خانه در حال تماشای فوتبال هستم، در مورد سایر تیم ها و مربیان چیزهای زیادی را تحلیل و یاد می گیرم. من دلم برای فوتبال تنگ شده است، کرونا باعث شده چیزهای زیادی ازدست دهیم، اما اکنون باید صبور و مراقب باشیم. این مبارزه ای است که همه ما را نگران می کند و همه باید نقش خود را درست بازی کنند.

نظر شما در مورد بقیه فصل چیست؟ 

اگر 9 بازی باقی مانده لیگ را انجام دهیم برای همه خوب است، بخصوص برای فوتبال و لیگ برتر. این می تواند یک نشانه خوب باشد، حتی اگر پشت درهای بسته باشد و هیچ هواداری در ورزشگاه ها حضور نداشته باشد. من می خواهم فکر کنم که فوتبال هرگز پشت درهای بسته نیست، زیرا دوربین های تلویزیونی در آنجا وجود خواهند داشت و در نتیجه هوادار وجود خواهد داشت. میلیون ها نفر در حال تماشای آن هستند. اگر روزی برای بازی کردن در یک استادیوم خالی بیرون برویم، دیگر واقعاً خالی نخواهد بود.

 تاتنهام، به مبارزه جهانی علیه corona virus پیوسته است. استادیوم خود را باز می کند تا پرستاران از بیمارها مراقبت کنند و سلامتی شان را به دست بیاورند.

بیایید در مورد زمان حضور شما به عنوان مربی رئال مادرید صحبت کنیم. درهشت سال پیش شما لالیگا را بردید. فصل 2011/12 باورنکردنی بود، زیرا شما رکورد امتیاز و گل در اسپانیا را شکستید. آیا این را نکته مهم دوران مربیگری خود می دانید؟

برای من بسیار دشوار است که بگویم این نکته مهم بود یا نه؟ اما از آن زمان، من مطمئن هستم که این یک اتفاق بسیار مهم بود، زیرا در دوره ویژه و خاص تسلط بر بارسلونا به وجود آمد. جالب تر و مهم تر این است که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دادیم. تنها این نبود که ما لالیگا را به دست آوردیم، بلکه این بود که ما آن را به شکلی انجام دادیم که تاریخ را رقم زد. با این حال ما در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل بایرن در ضربات پنالتی اوت شدیم، ولی در آن فصل رئال مادرید بهترین تیم اسپانیا و همچنین بهترین اروپا بود.

در اسپانیا شما با بهترین بازیکنان بارسلونا در تاریخ، لیونل مسی، ژاوی، اینیستا و پپ گواردیولا در زمین بازی قرار گرفتید، رمز این موفقیت چه بود؟

من فکر می کنم کار اساسی بود که ما توانستیم راهی برای بازی پیدا کنیم که در آن بهترین بودیم. ما یک هویت بازی سازی ایجاد کردیم که با شرایط و کیفیت بازیکنان بسیار مناسب بود. البته مطمئناً استعداد عظیم همه آن بازیکنان بزرگ و درک بین آنها در هر بازی مهم بود، این مهمترین چیز برای من است. همه با یک جاه طلبی بزرگ برای قهرمان بودن بسیار متحد و متصل بودند.

نمی دانم یادتان هست، اما شما در ابتدای فصل یک شکست مقابل لوانته و یک تساوی مقابل راسینگ سانتاندر داشتید. چطور در ابتدای فصل آن لحظات دشوار را پشت سر گذاشتید؟

مطمئناً با قدرت گروه. ما احساس کردیم که بهترین تیم هستیم و با این ذهنیت، برای بازی در والنسیا، سویا، ویسنته کالدرون، سن مامس و نیوکمپ رفتیم. این انگیزه عظیم نسبت به آن بازی ها در چنین شرایطی باعث فشار نمی شد. اغلب گفته می شد بالاتر از هر چیز دیگری در آن تیم، تیمی وجود داشته است، یک تیم محکم و بدون هیچگونه شکافی. گروهی از کیفیت عالی فوتبال، همراه با حداکثر انگیزه فقط می تواند منجر به یک تیم عالی شود. این همان چیزی بود که ما بودیم.

شما چه خاطره ای از Clasico در نیوکمپ در بازی 26 دارید که بارسلونا را 2-1 شکست دادید؟

آنها خاطرات خوبی هستند. ما در جستجوی دو نتیجه مقابل بارسلونا بازی کردیم زیرا یک پیروزی برای ما خوب بود اما یک تساوی هم بود. آن بازی را در نیوکمپ به خوبی آماده کردیم. من بارها به بازیکنانم گفتم: "ما در این بازی پیروز می شویم، می خواهیم آن را برنده شویم". آنها احساسات و مهمتر از همه فشار را داشتند.

اغلب گفته می شود که تیم رئال مادرید به دلیل ریتم بالا و ضدحملات کشنده، "راک اندل" بود. از نظر تاکتیکی چه چیزهایی داشتید که توانستید عنوان قهرمانی لیگ را بدست آورید؟

بله، آن بیان را به خوبی به یاد دارم. ما یک هویت کاملاً واضح تعریف کردیم. ما همیشه بالاتر از هر چیز دیگری در زمین دفاعی و به خوبی سازماندهی شده بودیم و همه دقیقاً می دانستند که باید چه کاری انجام دهند. همچنین در کنار بازی خوب تیم، نظم و انضباط و سازماندهی زیادی وجود داشت و ما قادر به ساختن انتقال هایی بسیار انفجاری، سریع و مستقیم به سمت هدف بودیم؛ همیشه به دنبال هدف با اتصالات تقریبا غیرقابل کنترل بودیم. آنها بازیکنان بزرگی بودند که مانند یک تیم واقعی بازی می کردند. در پایان این کلید همه چیز بود.

همه از کریستیانو رونالدو به عنوان قاطع ترین بازیکن تیم رئال مادرید یاد می کنند. از نظر شما کدام بازیکن تیم تان بهترین بود؟

من دوست ندارم در مورد افراد صحبت کنم، نه کریستیانو و نه هیچ شخص دیگری. همه بازیکنان بسیار مهم بودند، زیرا هر یک از آنها نقش بسیار واضحی در تیم داشتند. همه آنها می خواستند قهرمان شوند. همه بازیکنان بسیار مهمی برای ما بودند. حقیقت این است که تیم شایسته قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا بود.

شما در هر کشوری که در آن مربیگری کرده اید؛ قهرمان لیگ شده اید. پنج شنبه پانزدهمین سالگرد اولین قهرمانی شما در لیگ برتر با چلسی بود. قهرمانی  لالیگا در دستاوردهای شما کجا جای دارد؟

این بدیهی است که اگر عنوان لیگ پرتغال را کنار بگذاریم، این هت تریک من بود. می خواستم در ایتالیا، انگلیس و اسپانیا برنده شوم. من تنها مربی هستم که این کار را انجام داده ام. واقعیت این است که من واقعاً می خواستم از این طریق وارد تاریخ فوتبال شوم. اما من آن را با رئال مادرید دوست داشتم و با رئال پیروز شدم.

برخی از هواداران، شما را به عنوان مربی دفاعی متهم می کنند. بعد از به ثمر رساندن 121 گل در لالیگا در یک فصل، چه چیزهایی را می خواهید بگویید؟

نه این طور نیست. نگاه کنید، من چیزی نمی گویم ... تاریخ وجود دارد و چیزی بهتر از این نمی توانم بگویم. در پایان همه چیز به این خلاصه میشود، آن چیزی که در کتاب تاریخ باقی مانده است.

مصاحبه از مارکا

ترجمه فیروز مشعوف - اسپوتنیک

View this post on Instagram

#LaPortada Mourinho: “Íbamos al Camp Nou sintiendo que eramos los mejores” 🗞

A post shared by MARCA (@marca) on

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала