در فرانسه سگ‌ها برای شناسایی کرونا آموزش می‌بینند

© Sputnik / Kirill Kallinikovدر فرانسه سگ‌ها برای شناسایی کرونا آموزش می‌بینند
در فرانسه سگ‌ها برای شناسایی کرونا آموزش می‌بینند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وترنران در فرانسه در تلاش هستند تا روش جدیدی را برای آموزش سگ‌های ردیاب بکار گیرند که آنها بتوانند بوی کوید-19 را استشمام و مبتلایان را شناسایی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه فیگارو، وترنران در جزیره کُرس فرانسه در حال بررسی و آموزش سگ‌های ردیاب هستند که آنها بتوانند بوی ویروس کرونا را اشتشمام و مبتلایان را شناسایی کنند.

استفاده از داروی روماتیسم برای درمان کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از داروی روماتیسم برای درمان کرونا در فرانسه

این پروژه توسط پروفسور «دومینیک گرانزان» از دانشگاه ملی دامپزشکی (وترنری) فرانسه در حال انجام است. هشت سگ در این آزمایش شرک کرده اند که شش سگ از نژاد مالینویز و یک آن هم شپرد بلجیمی است.

برگزار کنندگان این کار علمی می‌خواهند بدانند که آیا بوی خاصی از افراد مبتلا ایجاد می‌شود یا خیر. اگر بو وجود دارد، می‌توانید به سگ‌ها آموزش دهید تا آن را شناسایی کنند.

در اواخر ماه اپریل مشخص شد که شهروندان فرانسه می‌توانند آزادانه در سراسر کشور رفت و آمد کنند. از تاریخ 11 ماه می محدودیت‌های ویژه برای رفت و آمدها لغو می‌شود و همچنان مغازه‌ها و کودکستان‌ها دوباره با محدودیت در تعداد کودکان بازگشایی می‌شوند

براساس گزارش وورلد ميترز در تاریخ 2 ماه می، در فرانسه بیش از 167 هزار نفر به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند و کرونا جان 24 هزار و 500 نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала