سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری مربوط به گسترش کرونا را تمدید کرد

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniسازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری مربوط به گسترش کرونا را تمدید کرد
سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری مربوط به  گسترش کرونا را تمدید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلامیه خود را مبنی بر وضعیت اضطراری سلامت جهانی تمدید کرد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) در میان افزایش ادعاهای دولت ترامپ در انتقاد به نحوه عملکرد این سازمان در پاسخگویی به همه‌گیری کرونا ویروس، اعلامیه خود را مبنی بر وضعیت اضطراری سلامت جهانی تمدید کرد.

این اقدام دقیقاً سه ماه پس از تصمیم اصلی سازمان مبنی بر اعلام "وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در جهان" در تاریخ 30 جنوری انجام شده است. در آن زمان تنها 98 مورد از حدود 10 هزار مورد تأیید شده ابتلا به COVID-19 در خارج از مرزهای چین شناسایی شده بود.

سازمان بهداشت جهانی: اوج شیوع کرونا هنوز در راه است - اسپوتنیک افغانستان
سازمان بهداشت جهانی: اوج شیوع کرونا هنوز در راه است

اما همه‌گیری COVID-19همچنان در حال رشد است. طبق آمارهای رسمی، تاکنون بیش از 3.2میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به یک چهارم میلیون نفر جان باخته‌اند. شواهدی در شش قاره حاکی از انتقال پایدار کرونا ویروس جدید است.

تئودور آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: همه این موارد باعث شده تا کارشناسان کمیته اضطراری این سازمان برای ارزیابی روند شیوع بیماری و مشاوره در مورد توصیه‌های به‌روز، مجدداً به مشورت بپردازند. 

وی با بیان این که این بیماری نشان داده است حتی پیشرفته‌ترین سیستم‌های بهداشتی برای مقابله با همه‌گیریِ آن با دشواری مواجه شده‌اند، تاکید کرد: این بیماری همه‌گیر همچنان یک نگرانی و وضعیت اضطراری برای بهداشت جهانی محسوب می‌شود.

به گفته تئودور آدهانوم، افزایش سریع در موارد جدید ابتلا در آفریقا و آمریکای جنوبی که بسیاری از کشورهای آن‌ها دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ضعیفی هستند، نگران کننده است. این شتاب در حالی رخ می‌دهد که شیوع ویروس در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی کند شده است.

اگرچه مردم چین پس از گذشت چندین هفته از تعطیلی به آرامی شروع به بازگشت به کار می‌کنند اما مشاغل، مدارس و مؤسسات فرهنگی هنوز در بیشتر نقاط جهان تعطیل‌اند. این ویروس به اقتصاد جهانی نیز آسیب جدی رسانده است.

در سرتاسر ایالات متحده، فرمانداران در تلاش‌اند تا خواسته‌های نمایندگان را برای پایان دادن به توصیه‌های ماندن در خانه با رفع و کاهش قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، برآورده سازند.

کارشناسان علمی و بهداشت عمومی نیز هشدار داده‌اند که بازگشایی رستوران‌ها، سینماها و مراکز تجاری ممکن است به موج دوم شیوع این ویروس منجر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала