پمپئو: آمریکا نمونه کرونا ویروس را از چین دریافت کرد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibson پمپئو: آمریکا نمونه کرونا ویروس را از چین دریافت کرد
 پمپئو: آمریکا نمونه کرونا ویروس را از چین دریافت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریكا اعلام کرد که کشورش به تازگی نمونه ای از كرونا ویروس را از چین دریافت كرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که آمریکا فقط چند روز پیش نمونه ویروس کرونا را از کشور چین دریافت نموده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت:  "آنها (طرف چینی) ادعا می کنند به طور شفاف عمل کرده اند ، اما حداقل یک تا دو روز پیش ما هیچ نمونه ای از این ویروس را در دست نداشتیم.... ما هنوز در تلاش بودیم تا بفهمیم دامنه این تهدید چقدر است."

وی بار دیگر مقامات چین را متهم به عدم شفافیت و انکار این کشور از دادن اطلاعات در خصوص کرونا ویروس به جهانیان کرد.

این در حالی است که جهان،‌ همچنان با بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا درگیر است و طی 24 ساعت گذشته، ایالات متحده آمریکا و روسیه، بیشترین تعداد جانباختگان و مبتلایان به ویروس کرونا را به ثبت رساندند.

ترامپ یکبار دیگر مدعی شد کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ یکبار دیگر مدعی شد کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است

سازمان بهداشت جهانی در 11 ماه مارچ شیوع بیماری COVID-19  ناشی از کرونا‌ ویروس جدید را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد.  

آمار مبتلایان به  COVID-19، روز جمعه اول ماه می به حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان رسید. ایالات متحده آمریکا با حدود یک  میلیون و یکصد هزار مبتلا به ویروس کرونا، در صدر آمار کشورهای درگیر با این ویروس قرار دارد. بیش از 233 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تاکید کرده است: مدارکی در دست دارد که بر اساس آن،‌ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین خارج شده است. اما سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند بررسی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که این سرویس منشا طبیعی داشته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала