پرتاب شهروندان افغان به دریا توسط سربازان ایرانی

© Sputnik / Firooz Mashoof پرتاب شهروندان افغان به دریا توسط سربازان ایرانی
 پرتاب شهروندان افغان به دریا توسط سربازان ایرانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن شماری از شهروندان افغانستان مدعی شدند، که سربازان ایرانی، پنجاه کارگر افغان را پس از لت و کوب به دریا انداخته اند، که تا اکنون 12 تن سالم و اجساد 7 تن دیگر که جان باخته اند، بدست آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری افغانستان، به دنبال ادعای پرتاب شماری از شهروندان افغانستان توسط سربازان ایران، مقام‌های محلی هرات برای بررسی این موضوع هیات بررسی تعیین کرده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات در صحبت با رسانه ها می‌گوید که ادعاها در مورد پرتاب شماری از شهروندان افغانستان در منطقه‌ی مرزی با ایران توسط «افراد ایرانی» به مقام‌های محلی هرات رسیده و آنان در حال بررسی این موضوع هستند.

افزایش خطر کرونا در افغانستان با اخراج اجباری 50 هزار افغان از ایران - اسپوتنیک افغانستان
افزایش خطر کرونا در افغانستان با اخراج اجباری 50 هزار افغان از ایران

سخنگوی والی هرات گفت که تاکنون سه جسد به بیمارستان هرات منتقل شده‌اند و مقام‌های محلی هرات «برای بررسی صحت و سقم این موضوع هیات تعیین کرده است.»

بر اساس گزارش‌های اولیه، شماری از شهروندان افغانستان، شب گذشته پس آنکه از ولسوالی گلران ولایت هرات وارد خاک ایران می‌شوند، از سوی سربازان ایرانی

این کارگران که به منظور کار به طور قاچاقی قصد رفتن به کشور ایران را داشتند، شب گذشته پس از آنکه از منطقه ی "دهانه‌ای ذوالفقار" در مربوطات ولسوالی گلران هرات، به داخل خاک ایران شده بودند، توسط سربازان ایرانی گرفتارشده و به دریا پرتاب می‌شوند.

 از سوئی دیگر، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات بیانیه ای را  مبنی بر دستگیری اتباع افغانستانی در نوار مرزی افغانستان و ایران منتشر نموده و این رویداد را تکذیب نمودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала