علت بالا بودن آمار مرگ و میر کرونایی ها در چیست؟

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر علت بالا بودن آمار مرگ و میر کرونایی ها در چیست؟
علت بالا بودن آمار مرگ و میر کرونایی ها در چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج مطالعه جدیدی دانشمندان نشان داده است که احتمالاَ بین کمبود ویتامین D در بدن و ابتلای شدید به کووید- 19 رابطه‌ای وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ژورنال Research Square، نتایج مطالعه جدیدی در بریتانیا نشان داد که احتمالاً بالا بودن درصد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در برخی از کشورها کمبود ویتامین D در بدن بیمار بوده است.

ویروس کرونا برای چه کسانی بیشتر خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا برای چه کسانی بیشتر خطرناک است؟

محققان بنیاد تراست شفاخانه ملکه الیزابت و دانشگاه آنگلیای شرقی بریتانیا داده‌های 20 کشور اروپایی را بررسی کردند و دریافتند که احتمالاً سطح پایین ویتامین D باعث ابتلای شدید به کرونا و بالا بودن درصد مرگ و میر شده است.

ویتامین D که ویتامینی محلول در چربی است، نقشی اساسی در تقویت واکنش‌های ایمنی بدن دارد و از آنجا که در حال حاضر معمولاً مواد غذایی مورد استفاده توسط انسان‌ها از ویتامین D کافی برخوردار نیست، افراد برای تامین ویتامین D، وابسته به اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند. از سوی دیگر مکمل‌های غذایی نیز می‌توانند سطح ویتامین D بدن را افزایش دهند.

کارشناسان می‌گویند: سطح پایین ویتامین D در میان مبتلایان اسپانیایی، ایتالیایی و سوئیسی دیده شده است. علاوه بر این، سطح این ویتامین به‌طور قابل توجهی در افراد مسن کاهش می‌یابد. این افراد بیشتر به اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

سطح متوسط و مورد نیاز هر فرد به ویتامین D حدود 56 نانومول در لیتر است. میانگین سطح ویتامین D در سالمندان اسپانیایی، ایتالیایی و کشورهای شمال اروپا به ترتیب 26 نانومول در لیتر، 28 نانومول در لیتر و 45 نانومول در لیتر برآورد شده است. سطح زیر 30 نانومول در لیتر به معنی کمبود شدید این ویتامین در بدن است.

بیماری کووید- 19 تقریباً به همه کشورهای جهان را سرایت کرده است. طبق آمار سازمان جهان صحت در حال حاضر، بیش از 3 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و ویروس کرونا جان 230 هزار نفر را گرفته است.

امریکا از نظر تعداد قربانیان ناشی از کرونا در مقام اول جهان قرار دارد. همچنان تعداد زیادی از موارد مرگ در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала