واکنش سوریه درباره الحاق سرزمین های فلسطین به اسرائیل

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش سوریه درباره الحاق سرزمین های فلسطین به اسرائیل
واکنش سوریه درباره الحاق سرزمین های فلسطین به اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه سوریه اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل درباره پیوستن سرزمین های فلسطین به اسرائیل را محکوم کرد.
آیا کرونا ویروس موجب آشتی اسرائيل و فلسطین خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا کرونا ویروس موجب آشتی اسرائيل و فلسطین خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه گفته است، که دمشق اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل درباره الحاق بیشتر اراضی فلسطینی در کرانه باختری را بشدت محکوم می‌کند.

این وزارت افزوده است، که این اظهارات نتانیاهو نیز در راستای رفتارهای تجاوزکارانه رژیم اشغالگر، تجاوزات مستمر، بی‌اعتنایی به مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوط به وضعیت قانونی اراضی اشغالی و تصمیمات این رژیم درباره قدس و جولان اشغالی سوریه است.

وزارت خارجه سوریه افزوده است، که تجاوزات اسرائیل همه امت را نشانه گرفته است و هیچ فردی از شر این رژیم در امان نیست لذا اتخاذ موضع تاریخی مسئولانه برای دفاع از مسائل امت و منافع آن و مخالفت با هر شکلی از اشکال عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر ضروری است.

پیش از این، نیکولای ماددنوف هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای حل و فصل مسئله خاورمیانه در 23 اپریل گفت، که الحاق سرزمین های فلسطینی به اسرائیل درهای مذاکرات می بندد و صلح در منطقه را به خطر می اندازد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود، که روسیه با این نگرانی روبرو است که اجرای برنامه های دولت آینده ائتلاف اسرائیل برای الحاق بخشی از قلمرو کرانه باختری که در رسانه ها ظاهر شد، می تواند چشم انداز ایجاد یک کشور فلسطین مستقل و سرزمینی مداوم را تضعیف کند.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به تاریخ 28 جنوری طرحی را به خاطر صلح میان فلسطین و اسرائیل ارائه کرد، که معروف به معامله قرن است. کاخ سفید بیت المقدس را به عنوان پایتخت واحد و غیر تفکیک اسرائیل به رسمیت می شناسد و این امکان را برای اسرائیل فراهم می کند، که اسرائیل بتواند قلمرو بیشتر فلسطین در کرانه باختری را به کشور خود الحاق کند و حاکمیت خود را به دره اردن گسترش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала