پیام اشرف غنی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات

© Photo / ارگ پیام اشرف غنی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات
پیام اشرف غنی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان گفته است، که خوشبختانه آزادی مطبوعات و رسانه‎ها در افغانستان در مقایسه با کشورهای منطقه، از جایگاهی ‌بهتری برخوردار است.
روز جهانی آزادی مطبوعات و چالش‌ها در مقابل آن در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
روز جهانی آزادی مطبوعات و چالش‌ها در مقابل آن در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست افغانستان امروز یکشنبه ۱۴ ثور ۱۳۹۹ نوشت: سوم می، روز جهانی آزادی مطبوعات برای همهٔ خبرنگاران و فعالان رسانه‌یی مبارک باد. آزادی بیان به مثابه یکی از حقوق بنیادین شهروندان و از اصول اساسی جوامع دموکراتیک و همچنان از ارزش‎های مهم قانون اساسی کشور می‌باشد؛ دولت جمهوری اسلامی افغانستان، پیوسته تلاش کرده است تا زمینه های لازم را برای فعالیت رسانه‌ها و حمایت از آنان فراهم نمایند. با تلاش‌ها و کارکرد‌های دوامدار خوشبختانه آزادی مطبوعات و رسانه‎ها در افغانستان در مقایسه با کشورهای منطقه، از جایگاه‌ی ‌بهتری برخوردار است.

در ادامه پیام رئیس جمهور افغانستان آمده است، که رسانه‌های کشور در این مرحله پرچالشی که گسترش ویروس کرونا در حال گسترش است، همگام با دولت در بخش اطلاع رسانی، نقش ارزشمندی را ایفا می نمایند. از این بابت از همه مطبوعات و رسانه‌های کشور ابراز امتنان می‌نمایم. همچنان برای آن شماری از دست اندرکاران رسانه‌یی که در راه اطلاع رسانی، به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از درگاه خداوند متعال شفای عاجل استدعای می نمایم.

در این پیام همچنین آمده است، که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اینکه تعهدات مدون در اسناد ملی و بین المللی مرتبط به حوزهٔ مطبوعات، رسانه ها و آزادی بیان دارد. همواره سعی‌ کرده است، تا از فعالیت های مطبوعات و رسانه ها حراست و صیانت نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала