ساخت 14 واکسین بر ضد ویروس کرونا در امریکا

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت 14 واکسین بر ضد ویروس کرونا در امریکا
ساخت 14 واکسین بر ضد ویروس کرونا در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر جهانی، پژوهشگران و دانشمندان مراکز پیشرفتۀ درمانی در سراسر جهان، در حال تحقیق و آزمایش برای یافتن واکسین و درمانی برای غلبه بر بیماری کووید -19 می‌باشند. امریکا در حال کار کردن بر روی 14 واکسین ضد ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون ان‌بی‌سی با استناد به یک منبع در دولت دونالد ترامپ، می‌گوید که حداقل 14 نوع واکسین در چارچوب پروژه «سرعت مافوق صوت» در حال ساختن هستند.  

پیش از این، بلومبرگ با استاده به منابع، گزارش داده بود که کاخ سفید قصد دارد پروژه متذکره را با هدف کاهش شدید زمان مورد نیاز برای تولید واکسین ضد کرونا و دریافت 100 میلیون دوز از این دارو، قبل از پایان سال آغاز کند.

خاطر نشان می‌شود که از چند هفته قبل تعداد واکسین های در حال تولید از 93 مورد به 14 مورد کاهش پیدا کرده است. طی دو هفتۀ آینده باید آزمایش های اضافی نیز انجام شود که در نتیجه انتظار می‌رود شش تا هشت نوع واکسین وجود داشته باشد که در مراحل بعدی آزمایش های بالینی را پشت سر بگذارند.

این مقام دفتر ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پروژه ایجاد سه یا چهار نوع واکسین است که قابل استفاده در سال آینده است. با این حال، وی خاطرنشان كرد كه نمی‌تواند 100 درصد مطمئن باشد، اما موفقیت «یك یا بیشتر از این» را كاملاً محتمل خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала