خواست دولت برای برقراری آتش بس دوستانه با طالبان

© AP Photo / Hussein Sayedخواست دولت برای برقراری آتش بس دوستانه با طالبان
خواست دولت برای برقراری آتش بس دوستانه با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه ) از طالبان خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه شد اما این گروه بارها این خواسته دولت افغانستان را رد کرده و اعلام کرده است: آتش‌بس با نیروهای دولتی شامل توافقنامه صلح آمریکا و طالبان نیست.

به گزارش اسپوتنیک، «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز در نشست خبری در کابل باردیگر از طالبان خواست که برای مقابله موثر با ویروس کرونا آتش‌بس بشردوستانه را پذیرفته و به خواست مردم پاسخ مثبت دهند.

صدیقی گفت: زمان آن فرارسیده است تا طالبان نیز ویروس کرونا را جدی بگیرند و با آن مبارزه کنند زیرا گسترش این ویروس افغانستان را با چالش جدی روبرو کرده است.

وی تأکید کرد : در صورتی که خشونت از طرف گروه طالبان ادامه پیدا کند، بحران ناشی از ویروس کرونا گسترده خواهد شد و در این صورت طالبان مسؤول خواهند بود.

خلیل‌زاد خواستار آتش بس از سوی طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد خواستار آتش بس از سوی طالبان شد

سخنگوی ریاست جمهوری، افزایش جنگ و خشونت را عامل عدم رسیدگی دولت به ساکنان مناطق جنگی دانست و گفت که این مورد بسیار نگران ‌کننده است.

وی اضافه کرد: اجماع منطقه‌ای و جهانی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه در افغانستان وجود دارد و همه جهان و منطقه یک‌صدا از طالبان می ‌خواهند تا آن را قبول کنند.  افزایش حملات طالبان در هفته‌های اخیر مردم افغانستان را به صلح بی‌باور کرده‌ است، در حالی که صلح هنوز هم یک اولویت اساسی دولت افغانستان است.

طالبان تاکنون به خواسته‌های مکرر دولت افغانستان برای برقراری آتش‌بس جواب رد داده و اعلام کرده است:در توافقنامه این گروه با آمریکا ،آتش‌بس با دولت کابل ذکر نشده است.

این گروه حتی بارها آمریکایی‌ها و دولت افغانستان را متهم به نقض توافقنامه صلح کرده و گفته است که حملات هوایی نظامیان آمریکایی و حملات شبانه علیه پایگاه‌های طالبان نقض صریح توافق‌نامه صلح است. اما دولت افغانستان و نیروهای آمریکایی با رد این ادعا، اظهار داشتند که طالبان توافق‌نامه را نقض کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала