درگیری جدید در جامو و کشمیر چندین کشته بجا گذاشت

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaطیارات هند پاکستان را بمبارد میکنند، تشنج در کشمیر افزایش می یابد
طیارات هند پاکستان را بمبارد میکنند، تشنج در کشمیر افزایش می یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان درگیری بین استقلال طلبان و نیروهای امنیتی هند در منطقه کوپوارا سه نفر کشته شده است.

اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های هند، به دنبال درگیری میان شورشیان کشمیری با نیروهای هندی در مناطق کوپوارا و بودگام جامو و کشمیر، 3 شبه نظامی کشته و یک پولیس زخمی شده است.

استخدام ده ها شهروند افغانستان برای حمله به کشمیر توسط پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
استخدام ده ها شهروند افغانستان برای حمله به کشمیر توسط پاکستان

روز گذشته نیز 5 نیروی امنیتی هندی از جمله یک دگروال و جگرن و 2 نفر از مبارزان کشمیری طی درگیری در منطقه کوپوارا جان خود را از دست دادند.

درحالی که در جامو و کشمیر نیز همانند سایر نقاط جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، روال عادی زندگی جریان ندارد، تنش و درگیری در منطقه طی هفته‌های اخیر همچنان ادامه دارد.

در باره تنش ها در جامو و کشمیر گفت که پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون 3 جنگ در سال‌های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌‌ها کشته شدند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری‌های میان نظامیان دو کشور رخ می دهد. از سال 2003 تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала