کاهش محدودیت های قرنطینه در برخی کشورها

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر کاهش محدودیت های قرنطینه در برخی کشورها
 کاهش محدودیت های قرنطینه در برخی کشورها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی کشورها، اقدامات محدود کننده در رابطه با شیوع ویروس کرونا را به تدریج کاهش می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی در 11 ماه مارچ از شیوع بیماری جدید COVID-19 ناشی از ویروس همه گیر کرونا خبر داد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، تا کنون بیش از 3 میلیون و 500 هزار مورد ابتلا به این بیماری در جهان ثبت شده و حدود 240 هزار نفر نیزجان باخته اند.

در ایتالیا از امروز (4 می)  که به اصطلاح "مرحله 2" مبارزه با بیماری همه گیر کرونا ویروس آغاز می شود، قرار است برخی از محدودیت ها برداشته شوند.

کمیسر ویژه ایتالیا برای مبارزه کرونا نیز گفته است کاهش تدریجی برخی از محدودیت پس از دو ماه از 4 می آغاز خواهد شد.

 از سرگیری تولیدات صنعتی ، نهاد های ساختمانی  آغاز خواهند شد. با مجوز شهرداران پارک ها و باغ های شهر شروع به فعالیت می‌کنند. آموزش های فردی مجاز خواهد بود ، با توجه به اقدامات ایمنی ، کار بخش های ورزشی حرفه ای از سر گرفته می شود. ایتالیا با بیش از 28 هزار قربانی بیشترین تعداد قربانیان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در اروپا را دارد.

در اسپانیا همزمان با کاهش تدریجی محدودیت مربوط به ویروس کرونا اعلام شد که پوشیدن ماسک در اماکن عمومی اجباری خواهد شد.

نخست وزیر اسپانیا گفته است شش میلیون ماسک در ایستگاه‌های حمل و نقل شهر توزیع خواد شد و هفت میلیون دیگر در اختیار مقام های محلی قرار می گیرد.

کرونا پایان‌بخش اقتدار امریکا در جهان - اسپوتنیک افغانستان
کرونا پایان‌بخش اقتدار امریکا در جهان

روز شنبه افراد بزرگسال پس از هفت هفته قرنطینه اجازه یافتن برای ورزش کردن بیرون بروند. هفته گذشته قرنطینه و مقررات منع آمد و شد برای افراد زیر 14 سال لغو شده بود.

بلژیک، یکی از کشورهای اروپا است که بیشتر تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است. این‌کشور نیز از امروز اقدام به کاهش محدودیت های وضع شده خواهد کرد. برنامه ریزی شده است تا شرکتهایی که ارتباط جمعی مستقیم با مشتریان ندارند، فعالیت های شان را ازسرگیرند. همچنین از تاریخ 11 ماه می آنها با حفظ فاصله گیری، کار فروشگاه های دیگر نیز آغاز خواهد شد همچنین بلژیکی ها می توانند به دیدار بستگان خود بروند. دروس برخی مکاتب از 18 می آغاز خواهد شد. رستوران ها، بارها ، کلوپ های شبانه تا جون مسدود می مانند.

نخست وزیر اسلواکی نیز اخیرا اعلام کرد از 4 می برخی از محدودیت‌های کاهش یافته و تعداد بیشتری از مغازه ها باز خواهند شد.

تعداد مبتلایان در این کشور همچنان پایین بوده است. اسلواکی با پنج میلیون و 500 هزار نفر جمعیت٬ یک و هزار و 400 مبتلا به ویروس کرونا داشته است و تعداد مبتلایان جدید 10 نفر در روز اعلام شده است.

مقررات منع تردد در سایر کشورهای اروپایی هم درحال تسهیل بوده است، هرچند مقررات فاصله گیری اجتماعی به قوت خود باقیست. برخی کشورها پوشیدن ماسک در فروشگاه ها و شبکه حمل و نقل عمومی را الزامی کرده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала