اسپر: بحران افغانستان از راه نظامی حل نخواهد شد

© Photo / ARGاسپر: بحران افغانستان از راه نظامی حل نخواهد شد
اسپر: بحران افغانستان از راه نظامی حل نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرده است که بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و باید از راه گفت‌وگو حل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه‌پرس، مارک توماس اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده‌ امریکا در گفتگویی اعلام کرده است که ما گفتگوها را برای تطبیق توافقنامه با حکومت افغانستان و طالبان ادامه خواهیم داد. وی می‌گوید که طالبان به از خشونت‌ها و حملات شان درست بردار نشده اند و بالای نیروهای خارجی حمله‌ور نشده اند با این لحاظ حکومت افغانستان آماده توافق شود.

کشته و زخمی کردن ۷۸۹ غیرنظامی توسط طالبان پس از توافق نامه صلح - اسپوتنیک افغانستان
کشته و زخمی کردن ۷۸۹ غیرنظامی توسط طالبان پس از توافق نامه صلح

آقای اسپر همچنان افزوده است که دو مسئله در افغانستان برای امریکا بسیار مهم است. نخست این‌که افغانستان دوباره به لانه‌ی امن تروریزم برای حمله بر امریکا تبدیل نشود و دوم این‌که بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و باید از راه گفت‌وگو حل شود.
این درحالیست که جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می گوید، که طالبان پس از امضای توافقنامه صلح با امریکا 2804 حمله در برابر نیروهای افغانستان انجام داده اند.
به گفتۀ او، در این حمله ها 789 غیرنظامی کشته و زخمی شدند و در این مدت 2737 جنگجوی گروه طالبان نیز کشته و زخمی شده اند.
یادآوری می کنیم، که در پایان ماه فیبروری در مراسمی در قطر میان ایالات متحده امریکا و گروه تروریستی طالبان توافق نامه صلح پس از 18 سال جنگ امضا شد که در آن از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از پایان تبادله زندانیان ذکر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала