غنی: تهدید کرونا مخرب‌تر از جنگ جهانی دوم است

© Photo / Facebook/AGمحمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی خطر کرونا را از جنگ جهانی دوم مخرب‌تر دانسته و گفت، این بیماری جوامع بشری را نسبت به آینده بی‌اعتماد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور طی سخنانی در نشست مجازی سران کشورهای عضو گروه تماس جنبش عدم تعهد اعلام کرد: بحران کرونا روند زندگی در جوامع را مختل کرده است. جوامع بشری نسبت به آینده بی‌اعتماد شده‌اند. این مشکل را ممکن است درک نکنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با گذشت هر روز، تأثیر منفی ویروس کرونا بر وضعیت زندگی انسان‌ها بیش از پیش به وضوح دیده می‌شود. از سوی دیگر این ویروس نظام بهداشتی و توانایی‌های عملی کارشناسان بخش بهداشتی را با مشکل مواجه کرده است.

محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی: با تمام توان در برابر تاثیرات منفی اقتصادی کرونا می‌جنگیم

وی ضمن اعلام همبستگی در مبارزه با ویروس کرونا، جان باختن شهروندان کشورهای عضو بر اثر این بیماری را تسلیت گفته و تأکید کرد: کنترل بیماری کرونا موجب افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و اتحاد و همبستگی در سطح جوامع بشری شده است.

غنی همچنین از تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان٬ متخصصان و کارکنان بهداشتی قدردانی و از اقدامات انجام شده در سراسر جهان برای تولید واکسن کرونا حمایت کرد.

رئیس جمهور غنی خطاب به نمایندگان کشورهای عضو گروه تماس جنبش عدم تعهد گفت: برای این که بتوانیم دستاوردهای این گروه در راستای مبارزه با فقر، گرسنگی، محرومیت، نابرابری و بی‌ثباتی را حفظ کنیم، باید اراده قوی داشته باشیم. در مبارزه با ویروس کرونا نیز باید تدابیر مشترک را اتخاذ کنیم. 

او خطر کرونا را از جنگ جهانی دوم مخرب‌تر دانسته و از سازمان‌های بین المللی خواست که تدابیر در راستای مبارزه با این ویروس را بازبینی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала