هشدار: تهدید فزاینده جنگ هسته‌ای هنوز موجود است

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration / Nevada Site Officeهشدار: تهدید فزاینده جنگ هسته‌ای هنوز موجود است
هشدار: تهدید فزاینده جنگ هسته‌ای هنوز موجود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس آکادمی علوم روسیه درباره تهدید فزاینده جنگ هسته ای به دلیل اقدامات کاخ سفید هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی روگوف مدیر علمی انستیتوت  ایالات متحده و کانادا "آکادمی علوم روسیه"، در بیاناتی اظهار داشت: تهدید فزاینده جنگ هسته ای به دلیل اقدامات کاخ سفید همچنان باقی است.

وی در این باره گفت: «دولت ترامپ تمدید پیمان «استارت3» ( معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی) را با پیوستن چین به آن مشروط کرده است. این امر تحت هیچگونه شرایطی اتفاق نخواهد افتاد.  پس از آنکه ایالات متحده از پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه خارج شد، «استارت 3» در واقع آخرین پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای است. اگر این پیمان هم از بین برود، تشنج نظامی شدت خواهد گرفت که خطر جنگ هسته‌ای را بیشتر خواهد کرد.

هشدار دانشمندان از وقوع جنگ های ترمیناتوری - اسپوتنیک افغانستان
هشدار دانشمندان از وقوع جنگ های ترمیناتوری

وی تأکید کرد که محور اصلی سیستم روابط بین الملل اکنون تقابل واشنگتن و پکن است که اساسات جنگ سرد قرن گذشته را دنبال می کند.

آکادمیک گفت: "به نظر من رویارویی چین و آمریکا به شکلی صعودی پیش می رود. جدی ترین نتیجه ممکن است ایجاد یک شگاف و یا هم نقض  شدید روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور باشد."

کارشناس روس معتقد است که ایجاد تنش های نظامی می تواند تا دریای چین جنوبی گسترش یابد.

این در حالی است که چندی پیش وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن دلیلی برای ورود به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با حضور آمریکا و روسیه نمی‌بیند بخصوص در زمانی‌که شرایط برای تدارک چنین توافق سه‌جانبه ای وجود ندارد.

گفتنیست، از زمان ملغی شدن معاهده تسلیحات هسته‌ای میان‌برد میان واشنگتن و مسکو در ماه آگست سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها از یک معاهده دیگر کنترل تسلیحات با حضور روسیه و چین گفته است.

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به "استارت"، در سال 1991 منعقد شد و در دسامبر 2009 منقضی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала