تأکید حکومت افغانستان و سازمان ملل بر هماهنگی در مبارزه با ویروس کرونا

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanتأکید حکومت افغانستان و سازمان ملل بر هماهنگی در مبارزه با ویروس کرونا
تأکید حکومت افغانستان و سازمان ملل بر هماهنگی در مبارزه با ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده سازمان ملل متحد می‌گوید، که یک راهکار واحد و مشترک برای مبارزه با ویروس کرونا باید در افغانستان ایجاد شود.
کرونا در افغانستان؛ با 330 مورد جدید، شمار مبتلایان به 3224 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ با 330 مورد جدید، شمار مبتلایان به 3224 نفر رسید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در دیداری با دیبرا الینز نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان در باره گسترش ویروس کرونا و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی آن بر زندگی مردم افغانستان، بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار صالح گفت، که برای مبارزه مشترک با ویروس کرونا، حکومت افغانستان خواهان ادامه نشست‌های راهبردی با دفترهای سازمان ملل است.

بانو الینز که همزمان رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان نیز است، نقش رهبری حکومت را تا اکنون تصدیق و اولویت‌های هشتگانه پالن پاسخدهی به ویروس کرونا را که توسط حکومت افغانستان ترتیب گردیده است، با اهمیت خواند.

صالح از سازمان ملل خواست تا نقش رهبری حکومت را در مدیریت بحران ویروس کرونا احترام و پشتیبانی کنند.

همچنان، از نماینده ویژه و از هماهنگ کننده کمک‌های بشری دفتر سازمان ملل، آقای توبی لنزر، دعوت کرد تا در جلسه کمیته بین الوزارتی اضطرار اشتراک کرده و از آنان خواست تا یک چهارچوب واضح ترتیب کنند که به اساس آن نهادهای بین المللی بتوانند به صورت مشخص در پشتیبانی از وزارت های مختلف فعالیت داشته باشند.

بانو الینز بر همکاری میان تمام نهادهای مربوط تأکید کرد و گفت که یک راهکار واحد و مشترک در مبارزه با ویروس کرونا ایجاد شود. 

بر بنیاد اعلامیه سازمان ملل، بانو الینز پیش از این که هفته پیش انجام شد، نشست مشورتی با رییس جمهور غنی نیز داشت.

در این نشست ریس جمهور گفت است که مسوولیت رهبری روابط و هماهنگی حکومت با دفترهای سازمان ملل را به معاون نخست ریاست جمهوری واگذار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала