فوت یک زن باردار 18 ساله بر اثر کرونا در ننگرهار

© Photo / ریاست صحت عامه بلخفوت یک زن باردار 18 ساله بر اثر کرونا در ننگرهار
فوت یک زن باردار 18 ساله بر اثر کرونا در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه اعلام کرده است که پس از اینکه یک خانم وفات کرد، آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، طبق داده‌های وزارت صحت افغانستان در 24 ساعت گذشته به تعداد 5 نفر به اثر مبتلا بودن به ویروس کرونا جان‌های خود را از دست دادند. با این حلال شخصی که در ننگرهار طی 24 گذشته وفات کرده است، یک خانم 18 ساله حامله بوده است. وزارت صحت عامه علت مرگ او را افزون بر ابتلا به کرونا، «عدم کفایت» گرده‌هایش یاد کرده است.

بحران کرونا؛ عواید اداره‌های عایداتی هرات به ضرر شدید مواجه شده اند - اسپوتنیک افغانستان
بحران کرونا؛ عواید اداره‌های عایداتی هرات به ضرر شدید مواجه شده اند

از سویی هم بیماری که در لوگر به دلیل ویروس همه‌گیر وفات کرده یک شخص 95 ساله بوده که از بیماری قلبی رنج می‌برده است و شخص دومی هفتاد سال عمر داشته و به بیماری «شش» و تنفسی نیز مبتلا بوده است.
مریض کرونایی که در لغمان جان خود را از دست داده یک فرد 45 ساله بوده است که از بیماری «شکر و فشار» رنج می‌برده است.
شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان از مرز سه هزار نفر گذشت و به 3 هزار و224 نفر رسید. تنها 330 نفر در 24 ساعت گذشته به ویروس کرونا متبلا شده‌اند. ولایت کابل با داشتن 824 بیمار ویروس کرونایی در صدر و ولایت ارزگان با داشتن 4 بیمار در رده‌ی آخر جدول قرار دارد.
وزارت صحت افزوده است، 59 نفر در هرات، 45 نفر در کابل، 41 نفر در کندهار، 38 نفر در بلخ، 26 نفر در پکتیا، 13 نفر در ننگرهار، 12 نفر در پنجشیر، 11 نفر در لغمان، 11 نفر در تخار، 10 نفر در لوگر، 10 نفر در سمنگان و 9 نفر در پکتیکا، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
طی 24 ساعت گذشته، 5 فرد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان جان‌باختند که شمار کل جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا در افغانستان به 95 نفر رسیده است. و در عین حال شمار بهبود یافتگان به 421 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала