شاهین: روند آزادی زندانیان ما باید تسریع شود

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان گروه با استقبال از اقدامات حکومت در راستای آزادی زندانیان این گروه خواستار تسریع این روند شد.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با نشر توییتی اعلام نموده که طالبان که از رهایی 300 زندانی این گروه از سوی حکومت افغانستان در سه روز گذشته استقبال می‌کند.

او در ادامه افزوده که رهایی این شمار زندانیان کافی نیست.

آقای شاهین با تاکید بر تسریع روند رهایی زندانیان برای جلوگیری از کرونا و آغاز مذاکرات میان‌افغانان گفته‌است که این گروه نیز به رهایی زندانیان ادامه می‌دهد.

دفتر شورای امنیت ملی پیش از این از آزادی دو گروه 98 نفری زندانیان طالبان در روزهای شنبه و یکشنبه از زندان‌های کشور خبر داده‌بود.

این شورا گفته‌بود که این شمار از زندانیان طالب با درنظرداشت سن، وضعیت صحی و مدت قید باقی‌مانده‌شان در راستای تلاش‌ها برای صلح و مبارزه با ویروس کرونا از بند رها شده‌اند.

حکومت افغانستان تاکنون 748 زندانی طالب را از زندان‌ها آزاد کرده و طالبان نیز گفته‌اند که 112 زندانی دولتی را از زندان‌های‌شان در ولایت‌های قندهار، لغمان و قندوز آزاد کرده‌اند.

بر بنیاد توافق‌نامه امریکا و گروه طالبان، دولت افغانستان باید 5 هزار زندانی طالب و گروه طالبان هزار زندانی دولتی را به‌عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала