آمریکا: رفتار سربازان ایرانی با پناهندگان افغان «وحشتناک» است

© Photo / A Wآلیس ولز
آلیس ولز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی رفتار نیروهای مرزی ایران با مسافران افغان را که گویا منجر به کشته‌شدن دست‌کم 23 تن از آنان شده‌، وحشتناک توصیف نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، آلیس ولز، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در واکنش به ادعای پرتاب پناهجویان افغان به دریا توسط نیرو های مرزی ایران در توییترش نوشت: رفتار بی‌رحمانه ایران و سوء استفاده از پناهجویان افغان که از آن در گزارش‌ها ادعا می‌شود، وحشتناک است.

خانم ویلز افزوده‌است: «ما از تحقیقات همه‌جانبه در این راستا حمایت می‌کنیم و عاملان این حادثه باید پاسخگو باشند.»

این در حالی است که روز شنبه این هفته ادعاهایی درباره کشته‌شدن 23 مسافر افغان که قصد ورود به ایران را داشتند منتشر شد.

 

 بر اساس گزارش‌های اولیه، شماری از شهروندان افغانستان، که به منظور کار به طور قاچاقی قصد رفتن به کشور ایران را داشتند، پس از آنکه از منطقه ی "دهانه‌ای ذوالفقار" در مربوطات ولسوالی گلران هرات، به داخل خاک ایران شده بودند، توسط سربازان ایرانی گرفتارشده و به دریا پرتاب می‌شوند.

بر بنیاد این گزارش‌ها و ادعای نجات‌یافتگان این حادثه، مرزبانان ایرانی بیش از 50 مسافر را پس از شکنجه مجبور به انداختن به رودخانه هریرود کرده‌اند.

نجات‌یافتگان و مقام‌های محلی در غرب کشور گفته‌اند که از این میان، 23 تن کشته شده‌اند و یا تاکنون ناپدید اند و متباقی آنان نجات یافته‌اند.

وزارت امور خارجه گفته‌است که در حال تحقیق همه‌جانبه در این باره است و بررسی‌های آنان پیشرفت داشته‌است.

پیشتر وزارت امور خارجه ایران گفته‌بود که این گزارش‌ها صحت ندارد و هدف از آن «برهم زدن روابط میان دو کشور و تلاش‌های ایران برای صلح و وحدت ملی در افغانستان است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала