بحران کرونا؛ عواید اداره‌های عایداتی هرات به ضرر شدید مواجه شده اند

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBبحران کرونا؛ عواید اداره‌های عایداتی هرات به ضرر شدید مواجه شده اند
بحران کرونا؛ عواید اداره‌های عایداتی هرات به ضرر شدید مواجه شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، پس از اینکه ویروس کرونا بر کشور شیوع پیدا کرد، اداره‌های درآمدزا در ولایت هرات با افت شدید عواید مواجه شده‌اند.
طی دو ماه اخیر اداره‌های مستوفیت، گمرک، شهرداری و مدیریت ترافیک هرات با افت شدید جمع‌آوری عواید مواجه شده‌ و کاهش عواید همچنان ادامه دارد. غلام سخی حسینی، مدیر ترافیک هرات گفته است که به دلیل قیود روز گردی عواید این مدیریت از 20 میلیون افغانی به یک میلیون افغانی رسیده است. با این حساب 95 درصد درآمد این اداره کاهش یافته است.

عبدالوحید قتالی - اسپوتنیک افغانستان
برنامه توزیع نان به نیازمندان در هرات آغاز شد

از سوی دیگر اداره مستوفیت هرات جمع‌آوری مالیه چهار میلیارد و 220 میلیون افغانی را در سال مالی 1399، به‌عنوان هدف تعیین کرده است. طوریکه به نظر می‌رسد هدف تعین شده اجرا نخواهد شد. فایقه علی‌زاده، مستوفی هرات می‌گوید که طی چهار ماه نخست سال مالی عواید مالیاتی حکومت در هرات 43 درصد کاهش یافته است.
خانم علی‌زاده، گفته است که 120 میلیارد افغانی عواید در چهار ماه گذشته باید جمع‌آوری می‌شد اما بخاطر ویروس همه‌گیر کرونا 633 میلیون افغانی عواید جمع‌آوری شده است. به گفته وی عواید مالیاتی هرات به 43 درصد کاهش یافته است.
در عین حال حمدالله همدرد، رییس گمرک هرات می‌گوید که در هنگام بحران کرونا درآمد گمرک از 80 میلیون افغانی به 25 میلیون افغانی کاهش یافته است.
اما اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات می‌گوید که انتقال گمرک به مرز اسلام قلعه یکی از دلایل کاهش عواید این اداره است.
این درحالیست که سید وحید قتالی، والی هرات از وجود فساد در گمرک هرات انتقاد کرد: «در گمرک با جدیت مبارزه را شروع کردیم و آمار و ارقام وحشتناکی داریم. دولت، وزارت مالیه، مردم و ما بسیج شده‌ایم تا فساد را به حداقل برسانیم.»
در همین حال غلام‌حضرت مشفق، شهردار هرات می‌گوید که از زمان شروع ویروس کرونا تا هنوز 60 میلیون افغانی کاهش عواید داشته‌اند: «عواید ما از صفایی خانه‌ها، ملکیت‌های شهرداری، دروازه‌ها شهر و توزیع جواز دکان‌ها تأمین می‌شود. برخی از عواید مانند صفایی خانه‌ها پس از کرونا نیز حصول می‌شود.»
هم اکنون هرات در کارنامه کرونایی خود 630 واقعه مثبت را دارا است که از این میان 14 تن جان باخته و 154 نفر هم درمان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала