آمریکا از اسرائیل خواست تا مقدمات آماده سازی الحاق سرزمین های فلسطین را آغاز کند

© REUTERS / Ammar Awad
  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایالات متحده در اسرائیل از نخست وزیر بنیامین نتانیاهو خواست تا مقدمات الحاق سرزمین های فلسطین در کرانه باختری رود اردن آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید فریدمن، سفیر ایالات متحده در اسرائیل از نخست وزیر بنیامین نتانیاهو خواست تا مقدمات الحاق سرزمین های فلسطین در کرانه باختری را آغاز کند. وی این موضوع را در مصاحبه ای با "اورشلیم پست" بیان کرد.

به گفته این دیپلمات ، اسرائیل ابتدا باید رئیس جمهور فلسطین ، محمود عباس را مطلع كند كه کشور وی برای مذاكره درباره شرایط "معامله قرن" توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا ، تعیین شده درجنوری دعوت شده است.

در عین حال، چنین مذاکراتی بعید است، زیرا فلسطین قبلاً قاطعانه این طرح را رد كرده بود.

پس از آن ، فریدمن خاطرنشان كرد كه اسرائیل قادر خواهد بود قسمتهای كرانه غربی را كه در "معامله قرن" مشخص شده پس از اول جنوری سال 2020 ضمیمه كند. در همان زمان ، سفیر ایالات متحده خاطرنشان كرد كه تصمیم نهایی به اسرائیل مربوط است.

 لاوروف: معامله قرن ترامپ بعید است کمکی به حل اوضاع خاور میانه بکند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: "معامله قرن" ترامپ کمکی به حل اوضاع خاور میانه نمی‌کند

پیش از این ترامپ در 28 جنوری، طرحی را برای حل و فصل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین ، معروف به "معامله قرن" ارائه داد. براساس نقشه ، که رئیس جمهور آمریكا را نشان داد ، كشور فلسطین باید اندكی افزایش یابد و پایتخت آن در قدس شرقی واقع شود.

بااین حال فلسطینی ها و شماری از کشورهای عربی این طرح را نپذیرفتند: به نظر آنها ، فلسطینی ها را از حق سرزمینهایی که توسط قطعنامه های سازمان ملل پیش بینی شده است ، سلب می کند.

محمود عباس، رهبر فلسطین نیز این طرح را رد كرد و گفت فلسطینی ها  بر مرز دولتی سال 1967  اصرار می نمایند

 شایان ذکر است که پس از سال 1967 ، شهرکهای اسرائیلی در یهودا و ساماریا در کرانه باختری رود اردن تأسیس شد. شورای امنیت سازمان ملل این سرزمین ها را اشغال شده می داند ، اما اسرائیل این مرز را قابل مناقشه می خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала