اسپر: طالبان و دولت افغانستان به تعهداتشان پایبند نبوده اند

© REUTERS / Yuri Gripasاسپر: طالبان و دولت افغانستان به تعهداتشان پایبند نبوده اند
اسپر: طالبان و دولت افغانستان به تعهداتشان پایبند نبوده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا روز سه‌ شنبه به خبرنگاران گفت که طالبان و دولت افغانستان به تعهدات شان به توافقنامۀ صلح که امسال امضاء شد، پایبند نبوده ‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، امریکا و طالبان پس از بیش از یک سال گفتگوها، در ماۀ فبروری سال روان میلادی توافق صلح را در دوحه، پایتخت قطر امضاء کردند.

بر بنیاد این توافقنامه، خشونت ها باید کاهش پیدا می‌کرد، اما دیده می‌شود که با گذشت هر روز، این خشونت ها در بخش های مختلف افغانستان، افزایش یافته است.

اسپر: بحران افغانستان از راه نظامی حل نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
اسپر: بحران افغانستان از راه نظامی حل نخواهد شد

اسپر دربارۀ پاسخ خبرنگاران که آیا طالبان به تعهداشت شان بر بنیاد توافقنامه پایبند بوده اند یا خیر؟ گفت: «فکر نمی‌کنم اینطور باشد».

همچنان افزود که باور دارد که دولت افغانستان نیز به تعهدات اش، پایبند نبوده است.

دولت افغانستان بخشی از توافق صلح امریکا و طالبان نبود، اما وزیر دفاع امریکا گفت که دولت افغانستان و طالبان نیاز تا کنار آیند و در شرایطی که بیان شده، پیشرفت کنند.

روز دوشنبه نیز وزیر دفاع امریکا در نشستی در انستیتوت بروکلین تأکید کرد که طالبان در کاهش خشونت ها در افغانستان ناکام مانده اند.

مارک اسپر افزوده بود که روند صلح افغانستان به گونه‌یی که انتظار می رفت به سرعت به پیش نمی‌رود و طالبان در کاهش خشونت ‌ها در این  کشور، ناکام مانده اند.

اسپر می افزاید كه خروج چهارده ماهه امریکا از افغانستان هنوز هم در راه است و در انتظار گفتگوی مهم تقسیم قدرت میان دو رهبر افغانستان یعنی اشرف غنی و عبدالله است، دو تنی كه هر دو ادعا می‌كنند رئیس‌جمهور افغانستان استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала