بن لادن قصد ترور اوباما را داشت

© AFP 2023 / Jewel Samadآیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟
آیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسنادی که در سال 2012 در مخفی‌گاه اسامه بن لادن کشف شده، نشان می‌دهد که رهبر القاعده قصد داشت بارک اوباما؛ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را ترور کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشته است که در اسناد فاش شده که سال 2012 در مخفی‌گاه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده کشف شد صحبت از طرح ترور باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دیوید پترائوس، فرمانده نظامی آمریکایی در جریان سفرشان با هواپیما به افغانستان است.

بن لادن یه یکی از معاونان خود نوشته بود: دلیل تمرکز روی این دو این است که اوباما رییس خائنان است و کشتن او به طور خودکار بایدن را رییس‌جمهور خواهد کرد. با

یدن برای این سمت کاملاً غیرآماده است که این امر آمریکا را به بحران خواهد کشاند. در خصوص پترائوس، او فردی است که در لحظه تصمیم می‌گیرد و کشتنش مسیر جنگ در افغانستان را تغییر خواهد داد.

جزئیات تازه از عملیات قتل بن لادن - اسپوتنیک افغانستان
افشای جزئیات تازه از عملیات قتل بن لادن

در این اسناد آمده که بن لادن می‌خواست "الیاس الکشمیری" این مأموریت را انجام دهد.

بن لادن به "عطیه عبدالرحمن"، از رهبران القاعده نامه‌ای با این محتوا نوشته بود: از الیاس می‌خواهم تدابیری را که اتخاذ می‌کند به من اطلاع دهد.

اما الکشمیری نتوانست در این طرح پیشرفت زیادی داشته باشد و سال 2011 در حمله پهپادی آمریکا بعد از کشته شدن بن لادن، به دست نیروهای آمریکایی کشته شد.

به گفته مسئولان سازمان اطلاعات آمریکا طرح بن لادن به هیچ وجه اجرایی نشد.

اکنون حامیان رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهند بحث و گفتگوها درباره اسنادی را که سال 2012 در مخفی‌گاه اسامه بن لادن کشف شده بود، ازسرگیرند تا به کمپین تبلیغاتی جو بایدن در رقابت انتخاباتی 2020 آسیب بزنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала