Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دستمزد بیل مانع انتقال او به MLS

© REUTERS / Sergio PerezUEFA Champions League - Santiago Bernabeu stadium, Madrid, Spain, 18/10/16 Real Madrid's Gareth Bale celebrates after scoring a goal.
UEFA Champions League - Santiago Bernabeu stadium, Madrid, Spain, 18/10/16 Real Madrid's Gareth Bale celebrates after scoring a goal. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستمزد گرت بیل باعث می‌شود MLS تقریباً برای انتقال او غیرممکن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، گرت بیل مهاجم ولزی می‌خواهد در چند مرحله در MLS بازی کند اما دستمزد او به همراه موارد حقوقی و ضربه مالی ناشی از کروناویروس باعث می‌شود که این یک رویای بسته باشد.

بیل در طول همه‌گیری پیامی به MLS ارسال کرد که مایل است به آنجا نقل مکان کند. اما آیا انتقال بیل به ایالات متحده ممکن است؟ تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

Spain Soccer Champions League Real - CSKA - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
گرت بیل قصد ترک رئال را ندارد

انتقال وی به چین در تابستان سال 2019 به دلیل قوانین نقل و انتقالات در این کشور در آخرین لحظه متوقف شد و مانع پرداخت هر باشگاهی به رئال مادرید برای آنچه بیل ارزش دارد، شد.

در MLS این حتی بیشتر سختگیرانه است. لیگ‌های برتر فوتبال پیش بینی می‌کنند که صدها میلیون دالر بیش از همه‌گیری کرونا ویروس از دست بدهند. آنها در حال مذاکره با اتحادیه بازیکنان درباره کاهش حقوق تا 50٪ هستند.

سیستم مالیاتی نیز برای انتقال سخت است و بیل از افت حقوق خود امتناع می‌ورزد. دستمزد فعلی وی چهار برابر بیشتر از بازیکن سابق مادرید یعنی چیچاریتو هرناندز است که بهترین بازیکن پولی در لیگ می‌باشد.

به چیچاریتو 9 میلیون دالر ناخالص پرداخت می‌شود و بیل 14.5 میلیون یورو خالص می‌گیرد. دستمزد بیل باید 31 میلیون دالر باشد تا با همان مبلغی که اکنون می‌آید، یکی باشد.

MLS مانند کلاه‌های حقوقی و دستمزد که در تیم‌ها و بازیکنان قرار دارد مثل لیگ‌های اروپا کار نمی‌کند. در هر تیم فقط سه بازیکن زیر کلاه حقوق نیستند. بقیه بازیکنان این تیم فقط 590.000 دالر در سال می‌توانند بدست آورند.

خوان آرانگو کارشناس فوتبال به کانال تلویزیونی آمریکایی TUDN می‌گوید: "تنها راه حل این است که گرت کاهش دستمزد خود را بپذیرد زیرا هیچ حق رای دادن قادر به پرداخت حقوق مادرید نخواهد بود."

وی گفت: "آیا او حاضر خواهد شد نیمی از دستمزد خود را در مادرید برای آمدن به آمریکا از دست بدهد؟ هیچ کس از وی برای بازی گُلف انتقاد نخواهد کرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала