سیستم مدیریت آموزشی الکترونیکی تحصیلات عالی افتتاح شد

© Photo / ARGسیستم مدیریت آموزشی الکترونیکی تحصیلات عالی افتتاح شد
سیستم مدیریت آموزشی الکترونیکی تحصیلات عالی افتتاح شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی قبل از ظهر امروز سیستم مدیریت آموزشی الکترونیکی تحصیلات عالی را افتتاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای غنی گفت که این نخستین بار است که تحصیلات عالی کشور به سیستم آموزشی دیجیتالی مجهز می‌گردد.

وی افزود که این سیستم از سوی متخصصین افغان ایجاد شده، قیمت آن کمتر و کیفیت آن بلند می‌باشد و در بخش دیجیتال سازی حکومتداری و سایر عرصه ها نیز کار خواهد شد و از کسانی که در این بخش کار کرده اند، تقدیر بعمل خواهد آمد.

غنی: در قسمت اصلاحات بنیادی در د آریانا افغان هوایی شرکت اقدامات عملی صورت گیرد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: در قسمت اصلاحات بنیادی در د آریانا افغان هوایی شرکت اقدامات عملی صورت گیرد

رئیس‌جمهور گفت که این یک گام مهم است، اما بسنده نمی باشد، زیرا در جهان امروزی حکومتداری دیجیتالی و تحصیلات دیجیتالی رایج اند و باید در این بخش بیشتر به پیش رویم.

او خاطرنشان کرد که پالیسی واضح ایجاد گردد، زیرا پالیسی برمبنای معلومات ترتیب می‌گردد و به هر اندازۀ که معلومات بیشتر باشد به همان اندازه پالیسی ها موفق می‌شوند.

وی گفت که با راه اندازی این سیستم، شیوۀ درسی استادان و محصلین تغییر خواهد کرد و در مطابقت به معیارات جهانی عیار خواهد شد.

رئیس‌جمهور غنی گفت که امروز زمینۀ انکشاف متوازن فراهم شده و وزارت تحصیلات عالی باید خدمات متوازن و معیاری را پیشکش کند و اکنون هر محصل در هر نقطۀ کشور می‌تواند از آن به گونه برابر استفاده کند.

آقای غنی تصریح کرد که وزارت مخابرات در بخش توزیع متوازن انترنت بیشتر کار کند، زیرا مشکلاتی در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره بر اینکه زمینۀ آموزش الکترونیکی فراهم شده است، از تمام محصلین خواست تا از این فرصت استفادۀ اعظمی نموده، با استادان شان در تماس مداوم باشند.

او گفت که مردم از تمام محصلین توقع خدمت را دارند و محصلین ما باید این اراده را داشته باشند. وی از سرپرست وزارت مخابرات خواست که با شبکه های مخابراتی در این زمینه کار کند تا آنان نیز در این بخش به جوانان و مردم خدمت نمایند.

آقای غنی گفت که باید کیفیت شبکه های مخابراتی نیز ارتقا یابد و خدمات آنان گسترده تر شود، تا هموطنان ما در هر گوشه و کنار کشور از خدمات مخابراتی مستفید شود.

 در اخیر او گفت که وزارت تحصیلات عالی در زمینۀ مدیریت آموزشی الکترونیکی گام اساسی برداشت و باید وزارت معارف نیز از آن الهام گرفته، گام بردارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала