کرونا در افغانستان/ ثبت نخستین مورد ابتلا در ولایت نورستان

© Photo / MPHAکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویروس کرونا امروز در آخرین ولایت افغانستان نیز شیوع پیدا کرد. به گفته وزارت صحت عامه در یک شبانه روز گذشته یک واقعه مثبت ویروس کرونا در نورستان ثبت شده ‌است.

 به گزارش اسپوتنیک،وحید مجروح؛ معین عرضه خدمات صحی این وزارت امروز چهارشنبه، 17 ثور در یک نشست خبری گفت که طی 24 ساعت گذشته 168 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های مختلف کشور به ثبت رسیده است.م

او گفت که 67 نفر در کابل، 32 نفر در هرات، 14 نفر در کندهار،11 نفر در ننگرهار، 9 نفر در لغمان، 9 نفر در فاریاب و 8 نفر در لوگر، به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

معین وزارت صحت عامه همچنین گفت که 4 نفر در بلخ، 4 نفر در پکتیا، 4 نفر در بغلان، 2 نفر در کنر، 1 نفر در هلمند، 1 نفر در سمنگان، 1 نفر در سرپل و 1 نفر در نورستان، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

باور هوتک معاون کمیته ملی المپیک - اسپوتنیک افغانستان
باور هوتک: به کرونا مبتلا شدم، ولی رو به بهبودی هستم+ ویدیو

به گفته او، با ثبت این موارد تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 3392 نفر رسیده است.

آقای مجروح همچنین گفت که طی این مدت، 9 فرد مبتلا به کرونا در کشور جان باخته‌اند و به این ترتیب، شمار فوتی‌های ناشی از کرونا به 104 نفر رسیده است.

او همچنین از بهبودی 37 بیمار مبتلا به کووید 19خبر داد که با آن شمار بهبود یافتگان به 458 نفر افزایش یافته‌است.

ثبت این مورد جدید در ولایت نورستان، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این ولایت است که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر افغانستان روی داده است. پیش از این  نورستان تنها ولایت عاری از ویروس کرونا در کشور بود.

وزارت صحت عامه از شهروندان خواست که در خانه بمانند و نیز توصیه‌های صحی را برای جلوگیری از مصاب شدن به این ویروس رعایت کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала