کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان برای مقابله با کرونا

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranکمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان برای مقابله با کرونا
کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان برای مقابله با کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ایران می‌گوید که این به نشانه همبستگی برای مقابله با ویروس کرونا به افغانستان اقلام طبی ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه، 6 می) در صفحه توئیترش نگاشته است: با توجه به پیشرفت ایران در کاهش منحنی کرونا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وعده داده بود که ایران دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط برای مبارزه با ویروس کرونا را به کشورهای جهان صادر خواهد کرد.

وی افزود: به نشانه همبستگی، ایران اخیرا اقلام درمانی و طبی را به سه کشور افغانستان، لبنان و آلمان ارسال کرد.

او یادآور شد: ایران همچنان دستگیر و یاری‌گر ملت‌های نیازمند این تجهیزات خواهد بود.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران (+) اخیرا در توئیتی در واکنش به اظهارات بی پایه و اساس دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا عنوان کرده بود که ایران در چند ماه آینده ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است، طیارۀ ایرانی حامل دستگاه تنفس مصنوعی  و کیت تشخیص (PCR) به علاوه وسایل حفاظت طبی روز دوشنبه (4 می) با حضور «میشل نجار» وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل، «ناصیف حتی» وزیر خارجه و «حمد حسن» وزیر صحت لبنان وادر فرودگاه بین‌المللی بیروت شد.

سازمان جهانی صحت 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید- 19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. این بیماری در 187 کشور جهان سرایت کرده است. براساس داده‌های این سازمان، 3.5 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا و بیش از 243 هزار نفر به اثر ویروس کرونا جان های خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала