Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ دسته دوم پرتگال لغو شد

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال
توپ فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیگ دسته دوم فوتبال پرتگال لغو شد و به اساس این تصمیم تیم‌های ناسیونال و اس‌سی فارنسِه به لیگ برتر صعود کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رییس سازمان لیگ پرتگال اعلام کرد که لیگ دسته دوم این کشور لغو شده و به این اساس دو تیم ناسیونال و اس‌سی فارنسِه در فصل بغد لیگ برتر پرتگال بازی خواهند نمود.

البته این موضوع در حالی اعلام می‌شود که قرار است بازی‌های لیگ برتر و جام پرتگال از 30 و 31 ماه می دوباره آغاز شود.

همچنین پس از لغو قطعی لیگ دسته دوم پرتگال (لیگا پرو)، رکورد گزارش کرد که مدیریت لیگ متشکل از باشگاه‌هایی چون بنفیکا، اسپورتینگ د پرتگال، پورتو، ژیل ویسنته، توندلا، کواپیداده، مافرا و لایکس تصمیم گرفته است تا در غیاب ده روز در پایان این رقابت‌ها حضور یابند. همچنین تأیید شده که دو فینالیست برتر تا لحظه تعلیق: ناسیونال با 50 امتیاز و فارنسه با 48 امتیاز به لیگ دسته اول صعود می‌کنند و در همین حال تیم‌های کواپیداده (17 امتیاز) و کاسا پا (11) دو تیمی هستند که  به مسابقات قهرمانی پرتگال سقوط می‌کنند.

این تصمیم آسانی نبود و پدرو پرونسا رئیس لیگ فوتبال حرفه‌ای پرتگال مجبور شد دست به چنین کاری بزند تا در نهایت توافق حاصل شود. برای جمع آوری 850.000 یورو ارائه شده در صندوق غرامت برای از دست دادن درآمد ناشی از کروناویروس، مجبور شده‌اند باشگاه‌ها را راضی به فسخ فصل نمایند.

این تصمیم برای صعود دو تیم، لیگ NOS را مجبور می‌کند که پایان یابد (ده بازی باقی مانده است) یا تعداد تیم‌ها را از 18 تا 20 گسترش می‌دهد. در این جلسه خارق العاده تصمیم گرفته شده که فقط لیگ NOS و جام پرتگال تنها کسانی هستند که از سر می‌گیرند. باشگاه‌های پرتگالی از روز دوشنبه گذشته همواره در حال تمرین بودند و به دنبال توصیه‌های بهداشت دولت هستند و در اصل می‌خواهند فوتبال را از هفته آخر ماه می (30 و 31) از سر بگیرند.

علاوه بر این ، LPFP یک صندوق حمایتی 1.52 میلیون یورویی برای باشگاه‌های گروه دوم برای "کاهش اثرات توقف زودهنگام" ایجاد کرده است. نیمه اول این کمک‌ها می‌تواند در 15 می انجام شود.

به این مبلغ اضافه شده یک صندوق زیرساختی است که توسط فدراسیون فوتبال پرتگال تأمین شده و درمجموع 2.52 میلیون یورو با نرخ 180.000 یورو برای هر 14 تیم  لیگ دسته دوم توزیع می‌کند به استثنای زیر مجموعه پورتو B و بنفیکا B شامل نمی‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала