کشف نشانه های جدید از حیات فرازمینی‌ها

CC0 / Pixabay / چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته های محققان شان می‌دهند که برخی میکروارگانیسم‌ها قادرند در محیطی که صد درصد با هیدروژن اشباع شده است، زنده مانده و رشد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مطالعات جدید فیزیکدانان در انستیتوت فناوری ماساچوست نشان می‌دهند که باکتری E. coli و مخمر می‌توانند در اتمسفری که 100 درصد از هیدروژن تشکیل شده، زنده بمانند. یافته‌های این تحقیق نگرش دانشمندان در مورد حیات فرازمینی را تغییر می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله علمی Nature Astronomy منتشر شده است.

دانشمندان برای یافتن حیات فرازمینی، به دنبال سیاراتی می‌گردند که بیشترین شباهت را با زمین دارند و معمولاً سیاراتی که اتمسفر آن‌ها عمدتاً از هیدروژن تشکیل شده، در دسته بندی غیر قابل سکونت قرار می‌گیرند. اما تحقیقات گسترده‌ای در مورد مناسب نبودن این دسته از سیارات برای حیات انجام نشده است، به همین دلیل محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) وارد عمل شدند.

دانشمندان ردپای احتمالی از زندگی موجودات فضایی را کشف کردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان ردپای احتمالی از زندگی موجودات فضایی را کشف کردند

محققان کشت‌های باکتری اشریشیا کلی (E. coli) و مخمر را در اتمسفری که 100 درصد از هیدروژن تشکیل شده بود، قرار دادند و در کمال تعجب متوجه شدند که میکروب‌ها بدون هیچ مشکلی زنده ماندند. روند تکثیر آن‌ها کمی کند شد اما به طور کامل متوقف نشد. نرخ تکثیر باکتری E. coli تقریباً نصف شد و نرخ تکثیر مخمر نیز با آهستگی 2.5مرتبه بزرگی ادامه یافت. به گفته محققان، روند کند شدن تکثیر به احتمال فراوان به خاطر کمبود اکسیژن بوده است.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهند که دانشمندان باید در معیارهایی که سیارات فراخورشیدی را در دسته بندی قابل سکونت قرار می‌دهند، تغییراتی ایجاد کنند. دانشمندان باید توجه خود را دوباره معطوف ابر زمین‌هایی کنند که اتمسفر آن‌ها مملو از هیدروژن است. شناسایی این دسته از سیارات آسان تر است چون اتمسفر آن‌ها نسبت به سیارات دیگر با فاصله بیشتری از سطح سیاره پخش می‌شود.

نکته جالب اینکه محققان می‌گویند امکان شناسایی ابر زمین‌هایی که دارای حیات فرازمینی هستند، وجود دارد.

 باکتری E.coli و باکتری‌های دیگر به تولید گازهایی مثل آمونیاک، دی‌متیل سولفید، مونوکسید دی نیتروژن و متان مشهور هستند و محققان با شناسایی آن‌ها در سیاراتی که جو آن‌ها مملو از هیدروژن است می‌توانند به احتمال وجود حیات فرازمینی در آن‌ها پی ببرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала