انواع کروناویروس کشف گردید

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Цветное изображение нового коронавируса SARS-CoV-2
Цветное изображение нового коронавируса SARS-CoV-2  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم بین المللی متشکل از دانشمندان امریکائی و کوریائی جنوبی چند نوع کروناویروس SARS-CoV-2 را کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، محققین دانشگاه هاروارد امریكا و دانشگاه دانكوك در كوریائی جنوبی چندین نوع ژنتیك كورناویروس SARS-CoV-2 را كشف كردند كه در توالی نوكلئوتیدی در ژنوم RNA از یك دیگر متفاوت است. هنوز مشخص نیست که آیا این تنوع ویروس با نتیجه COVID-19 همراه است یا خیر؟

 آنتونیو گوترش خواستار اقدامات هماهنگ کشورها علیه کروناویروس شد    - اسپوتنیک افغانستان
آنتونیو گوترش خواستار اقدامات هماهنگ کشورها علیه کروناویروس شد

محققین توالی RNA هر رشته ویروس های جدا شده از 11،132 مریضان مبتلا به SARS-CoV-2 را در پایگاه گزارشات GISAID تجزیه و تحلیل کردند ، که حاوی اطلاعاتی در مورد ژنوم های کاموا یا ویروس توالی کامل یا جزئی اند. آنها 2540 دنباله نوکلئوتیدی را به صورت جفت مقایسه کردند و تعویض نوکلئوتید را تعیین نمودند - جهش نقطه ای که در آن یک نوکلئوتید یک توالی RNA با دیگری جایگزین می شود.

به این شکل، سطح شباهت بین ژنوم SARS-CoV-2 در مریضان از سراسر جهان تغییر کرد. در این حالت، چهار شاخه جدا شده در بین نمونه ویروس های اروپایی و امریکای شمالی شناسایی شد. دو مورد از آنها اکثراً اروپایی هستند ، یکی مشخصه ایالات متحده و دومی مخلوط عفونت در ایالات متحده و اروپا است.

 از ویژگی های مثبت کروناویروس نام گرفته شد   - اسپوتنیک افغانستان
از ویژگی های مثبت کروناویروس نام گرفته شد

علاوه بر این، تنها یک شاخه، عمدتا اروپایی، مستقیماً با ویروس های چین ارتباط دارد. دسته دوم ویروس های اصلی را تشکیل می دهند که از آسیا داخل اروپا و ایالات متحده امریکا شده اند. شاخه دیگری شامل ژنوم های اروپا، جاپان، استرالیا و نیوزلند است. چنین به نظر می رسد که ژنوم کروناویروس متفاوت است و بین ویروس های آسیا و کشورهای غربی تفاوت های وجود دارد.

در ابتدا، ترکیب ژنتیکی SARS-CoV-2 یکنواخت بود، اما سپس به شاخه های جداگانه تقسیم شدند. شیوع ویروس در سراسر جهان منجر به تنوع بیشتر ژنوم شده است. به گفته دانشمندان، حین تلاش برای ایجاد واکسین باید جدی تنوع ژنتیکی پاتوژن COVID-19 در نظر گفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала