سخنگوی دوستم درمورد دادن رتبه مارشالی به وی در توافق سیاسی ابراز نظر کرد

© Photo / FVP Afghanistan / FVP Afghanistanسخنگوی دوستم درمورد دادن رتبه مارشالی به وی در توافق سیاسی ابراز نظر کرد
سخنگوی دوستم درمورد دادن رتبه مارشالی به وی در توافق سیاسی ابراز نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنج روز پیش عبدالله عبدالله طرح تازه‌یی را برای ایجاد یک حکومت توافقی که از آن به‌نام "حکومت مشارکت ملی" یاد شده‌است، با پا درمیانی حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین به ارگ فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بشیراحمد ته ینج، سخنگوی عبدالرشید دوستم می‌گوید که در توافق‌نامه سیاسی حکومت مشارکت ملی، دادن رتبه مارشالی به جنرال دوستم حتمی است.

سخنگوی جنرال دوستم می‌افزاید که خبرهای خوبی در رابطه به توافق میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله راه است و اکنون آنان انتظار دارند که صلاحیت‌های جنرال دوستم مشخص شوند.

خلیلزاد به دوستم: رتبه مارشالی در برابر پذیرفتن نتیجه انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد به دوستم: رتبه مارشالی در برابر پذیرفتن نتیجه انتخابات

ته ینج در این باره اظهار داشت: "مارشالی، شدنی است و من پیشاپیش برای تان تبریک می‌گویم و گپ‌های خوش و خوب است و انشالله در روزهای آینده شما را در جریان می‌گذارم".

پنج روز پیش عبدالله عبدالله طرح تازه‌یی را برای ایجاد یک حکومت توافقی که از آن به‌نام «حکومت مشارکت ملی» یاد شده‌است، با پا درمیانی حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین به ارگ فرستاد. اما تاکنون از نهایی شدن این طرح خبری نیست و ریاست‌جمهوری نیز در این باره چیزی نمی‌گوید.

امید میثم، سخن‌گوی عبدالله عبدالله می‌گوید که انتظار دارند به‌زودی این طرح نهایی شود و یک حکومتی که در سطح ملی و بین‌المللی معقول باشد‌ ایجاد شود: "امیدوار هستیم که تا روزهای نزدیک ما شاهد نهایی کردن این توافق باشیم تا براساس آن حکومت همه‌شمول و فراگیر ایجاد شود و این حکومت معقولیت ملی و بین‌المللی داشته باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала