اشرف غنی هیاتی را برای بررسی قتل مسافران افغان تعیین کرد

© Photo / ارگاشرف غنی هیاتی را برای بررسی قتل مسافران افغان تعیین کرد
اشرف غنی هیاتی را برای بررسی قتل مسافران افغان تعیین کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در حکمی برای بررسی چگونگی شکنجه و غرق کردن مسافران افغان در مرز با ایران یک هیات با «صلاحیت» ده نفری تعیین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، در خبرنامه ای که امشب از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر شده، آمده که این هیات به ریاست محمد حمید طهماسی، سرمفتش نظامی سرقوماندانی اعلی و عضویت نمایندگان مجلس نمایندگان و وزارت های داخله، دفاع، خارجه و وزارت مهاجرین و عودت کنندگان توظیف شده است.

اتهام های امریکا در برابر ایران به خاطر جان باختن شهروندان افغانستان، یک طنز تاریخ است - اسپوتنیک افغانستان
اتهام های امریکا در برابر ایران به خاطر جان باختن شهروندان افغانستان، یک طنز تاریخ است

به نقل از این خبرنامه، نمایندگان ریاست عمومی امنیت ملی، مقام محلی هرات، شورای ولایتی هرات، لوای پنجم سرحدی قول اردوی 207 ظفر نیز از دیگر اعضای این هیات می‌باشند.

رئیس جمهور به هیات وظیفه داده است تا به همکاری حکومت محلی هرات موضوع شکنجه و غرق کردن مسافران افغان توسط مرزبانان ایران به صورت همه جانبه و دقیق بررسی می کند.

به اساس حکم آقای غنی این هیات موظف شده که نتایج تحقیق خود را هر چه زودتر از طریق دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به ریاست جمهوری گزارش می دهد.

شش روز پیش شماری از شهروندان کشور به گونه غیر قانونی از دهانه‌ی ذوالفقار ولایت هرات به کشور ایران سفر کرده بودند، ادعا کردند که مرزبانان ایرانی افزون بر شلیک آنها را مجبور ساخته به رودخانه هریرود پرتاب کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала