گام های جدید رقیب نفتی روسیه

© Fotolia / Marcel Schauerاقدام های جدید رقیب نفتی روسیه
اقدام های جدید رقیب نفتی روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق بازنشستگی ناروی برای نخستین بار مجبور به فروش بیش از یک تریلیون دالر دارایی خود شد.
بهای نفت در شرایط کاهش قرنطینه افزایش خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان
بهای نفت در شرایط کاهش قرنطینه افزایش خواهد یافت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، صندوق بازنشستگی ناروی، بزرگترین صندوق دولتی جهان برای نخستین بار مجبور شد با حجم بیش از یک تریلیون دالر مجبور شد، دارایی خود را بفروشد.

این سازمان باید به اقدامات شدید عمل می کرد زیرا نیاز دولت به پول بیش از مبلغی است که از سود سهام و سود دریافت می کند.

این صندوق در سال 1990 تأسیس شده است و از سود بیش از حد نفت تشکیل شده است، بدین ترتیب شبیه صندوق رفاه ملی روسیه (NWF) است. این کشور پادشاهی اسکاندیناوی یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان و یکی از اصلی ترین رقبای روسیه در مهمترین بازار اروپا است.

بر اساس این گزارش، سهم هر نروژی در این صندوق 190 هزار دالر است. این سازمان حدود یک و نیم درصد از کل سهام جهان را در اختیار دارند. در اوایل ماه اپریل ، به دلیل سقوط قیمت سهام ، 113 میلیارد دالر ضرر متحمل شد.

اوستن اولسن رئیس بانک مرکزی ناروی تأکید کرد، که این صندوق حق فروش دارایی را دارد و هیچ مشکلی در این زمینه پیش بینی نمی شود. فرض بر این است که اولین چیزی که سازمان شروع به خلاص شدن از اوراق قرضه خواهد کرد. مبلغ مورد نیاز مشخص نخواهد شد، اما کسری بودجه ناروی در سال 2020 حدود 20 میلیارد دالر تخمین زده شده است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این مشخص شده بود، که بلاروس در اثر مناقشه قیمت با روسیه شروع به خرید نفت ناروی کرد. به نوبه خود، ناروی در ماه جون توافق کرد که برای حمایت از تلاش های اوپک پلاس برای کاهش تولید و تثبیت بازار نفت، تولید نفت خود را 250 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала