Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی؛ فیفا قانون 5 تعویض در هر بازی را تصویب کرد

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر تعویض فوتبال
تعویض فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون جهانی فوتبال تایید کرد که تیم‌ها بعد از آغاز دوباره بازی‌ها می‌توانند در جریان 90 از 5 تعویض استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون بین‌المللی فتبال (فیفا) دو فهته پیشنهاد داد که در صورت از سرگیری مسابقات فوتبال در شرایط کرونایی، تیم‌های فوتبال به طور موقت به جای سه تعویض، از پنج تعویض استفاده کنند.

فدراسیون جهانی فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
ستورالعمل فیفا؛ لیگ‌های داخلی و جام‌های دیگر ناتمام نمانند

فیفا با حضور اعضایش این قانون را امروز به تصویب رساند و قرار بر این شد که موقتا تیم ها در جریان 90 دقیقه، از 5 تعویض ولی در سه مقطع زمانی مختلف استفاده کنند تا از فرصت سواستفاده برای اتلاف وقت از تیم ها سلب شود. از سوی هم در صورت کشیده شدن بازی ها به وقت اضافه، قرار شده ششمین تعویض نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

بر اساس این فیصله، این تغییر موقتی خوانده شده اما گفته می شود شاید تا جام جهانی 2022 قطر نیز تمدید شود. هدف از تصویب این قانون، حفظ سلامتی بازیکنان است چرا که در صورت از سرگیری لیگ ها قرار شده تا بازی های باقیمانده به صورت فشرده و با فاصله 72 ساعت برگزار شود.

به این ترتیب، وقت تنفس به دلیل گرمای هوا در هر بازی نیز به دو افزایش خواهد یافت که ممکن است در صورت کشیده شدن به وقت اضافه، تا 5 نیز افزایش پیدا کند. طبق تصمیم امروز فیفا، قرار شده تا مربیان برای هر بازی مجاز به دعوت از 23 بازیکن باشند که دو بازیکن بیشتر از قانون قبلی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала