پرداخت ۲۱۳ میلیون دالر برای سرنگونی مادورو به شرکت امریکایی توسط گوایدو

© REUTERS / Kevin Lamarqueپرداخت ۲۱۳ میلیون دالر برای سرنگونی مادورو به شرکت امریکایی توسط گوایدو
پرداخت ۲۱۳ میلیون دالر برای سرنگونی مادورو به شرکت امریکایی توسط گوایدو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر مخالفان ونزوئلا ۲۱۳ میلیون دالر به یک شرکت امنیتی مستقر در فلوریدا برای سرنگونی دولت کنونی ونزوئلا پرداخته کرده است.
ترامپ: واشنگتن با رخدادهای ونزوئلا هیچ پیوندی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: واشنگتن با رخدادهای ونزوئلا هیچ پیوندی ندارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، واشنگتن پست روز پنجشنبه سندی را منتشر کرده که نشان می دهد خوان گوایدو گزینه مورد نظر امریکا برای ریاست جمهوری ونزوئلا 213 میلیون دالر به شرکت امنیتی «سیلورکروپ یو اس ای» واقع در فلوریدا پرداخت کرده است تا در برابر دولت ونزوئلا عملیات مسلحانه انجام دهند.

گوایدو پیشتر مدعی شده بود که هیچ پیوندی با شرکت «سیلورکرپ یو اس ای» ندارد.

در سندی 42 صحفه ای که واشنگتن پست منتشر کرده جزئیات عملیات برای نفوذ به ونزوئلا و سرنگونی دولت مادورو مشاهده می شود.

مادورو هفته گذشته طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، مقامات 13 نفر «تروریست» را روز دوشنبه دستگیر کرده‌اند که با واشنگتن هماهنگ بودند تا از طریق سواحل کارائیب وارد خاک ونزوئلا شوند و دولت این کشور را سرنگون کنند.

وی در این سخنرانی پاسپورت امریکایی و سایر کارت‌های هویت مهاجمان به نام‌های «ایرن بری» و «لوک دنمن» را نشان داد و گفت که آنها اعتراف کرده‌اند با «جردن گودرو» کار می‌کردند. گودرو یک نظامی بازنشسته امریکایی است که شرکت امنیتی «سیلورکرپ یو اس ای» مستقر در فلوریدا را مدیریت می‌کند.

روز پنج شنبه تلویزیون دولتی ونزوئلا اعترافات یکی از نیروهای شرکت سیلورکرپ دستگیر شده به نام «آیرن بری» را پخش کرد. وی تایید کرد، که یکی از اهداف اصلی گروه یورش به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا و ربودن رئیس جمهور این کشور بوده است.

وی گفت، که گروه او برنامه داشتند، حریم هوایی میدان هوایی نظامی «لا کارلوتا» واقع در قلب کاراکاس را امن کنند تا بتوانند مادورو را پس از ربودن از طریق هوایی از ونزوئلا بیرون کنند کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала