یک سوم بیماران کرونایی در کابل از کادر پزشکی هستند

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانیک سوم بیماران کرونایی در کابل از کادر پزشکی هستند
یک سوم بیماران کرونایی در کابل از کادر پزشکی هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از یک سوم موارد ثبت شده ابتلا به کرونا در پایتخت افغانستان از اعضای کادر پزشکی این کشور هستند.

کرونا در افغانستان؛ با 215 مورد جدید، شمار مبتلایان به 3778 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ با 215 مورد جدید، شمار مبتلایان به 3778 نفر رسید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یک مقام وزارت بهداشت افغانستان و یک عضو کار گروه دولت برای مبارزه با کرونا که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند، که از مجموع 925 مورد ثبت شده ابتلا به کرونا در کابل 346 نفر آن‌ها از اعضای کادر پزشکی هستند.

این مقامات دلیل ابتلای بالا به کرونا بین کادر پزشکی افغانستان را کمبود تجهیزات محافظتی و نیز عدم آگاهی برخی کارمندان پزشکی درباره اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس خواندند.

به گزارش «رویترز»، میزان بالای شیوع بین کادر پزشکی باعث نگرانی در بین پزشکان شده و برخی از آن‌ها کلینیک‌های خود را بسته‌اند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا میزان نامتناسب شیوع کرونا بین کادر پزشکی صحیح باشد زیرا احتمال تست پرسنل پزشکی برای ابتلا به این بیماری بیشتر است و به دلیل کمبود کیت‌های تشخیصی شمار معدودی از افرادی که علایم ابتلا به کووید-19  از جمله تب بالا و مشکلات تنفسی دارند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش تازه وزارت بهداشت افغانستان، با افزوده شدن 215 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، در حال حاضر شمار مبتلایان در افغانستان به 3778 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش در ماه گذشته و در هفته اول ماه می دستکم 13 پزشک در افغانستان بدلیل ابتلا به کرونا جان باختند و دستکم 9 نفر از این پزشکان با درمانگاه‌های عمومی، خصوصی و یا نظامی در کابل ارتباط داشتند.

یک گزارش دولت افغانستان در سال 2019 میلادی نشان می‌دهد، که این کشور با جمعیتی بالغ بر 37 میلیون نفر حدود 172 درمانگاه دارد و به ازای هر 10 هزار نفر 4 دکتر در افغانستان وجود دارد.

یادآوری می کنیم، که روز گذشته نیز وزارت بهداشت افغانستان از ابتلای «فیروزالدین فیروز» وزیر این وزارتخانه به کووید-19 خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала