آیا کرونا در موهای انسان می تواند نفوذ کند

© AFP 2023 / Saeed Khan آیا کرونا در موهای انسان می تواند نفوذ کند
آیا کرونا در موهای انسان می تواند نفوذ کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اظهار داشته اند که کروناویروس جدید می تواند تا چند روز در موهای انسان زنده بماند، بناً بهتر است چادر و یا کلاه به سر کنید.

به گزارش اسپوتنیک، دکتور اناتولی التشتاین ویروس شناش مشهور اظهار داشته است که کروناویروس می تواند در موهای انسان تا-2-3 روز زنده بماند.

چین اتحادیه اروپا را وادار به خاموشی درباره منشأ ویروس کرونا کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین اتحادیه اروپا را وادار به خاموشی درباره منشأ ویروس کرونا کرد

اکثر مردم هراس از کووید-19 ، فراموش نمودند که ویروس میتواند در مو های انسان زنده بماند که باید برای جلوگیری آن در موها تدابیر اتخاذ گردد.

به گفته وی، فقط چادر و یا کلاه می تواند از نفوذ ویروس در موهای سر نجات دهد. "وقتی که انسان در خارج از خانه در فضائی آزاد قدم می زد، می تواند با اشخاص دیگری ملاقات نماید، بناً ضرور است که ماسک و کلاه یا چادر بر سر داشته باشد، در غیر باید از دیگران فاصله بگیرید. التشتاین افزود که تهدید کووید-19 در شهرهای بزرگ و کوچک وجود دارد.

دانشمندان می گویند که مطالعات حیوانی نشان داده است که واکسین PiCoVacc می‌‌توانند آنتی‌‌بادی‌‌های خنثی کننده ویروس کرونا را به بدن موش‌‌ها، رت‌‌ها و پستاندارانی غیر انسانی (پریمات‌‌ها) وارد کند.

محققین دو دوز متفاوت از واکسین را به هشت شادی تزریق کردند. شادی ها سه هفته در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند ولی به این بیماری مبتلا نشدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала