اعلامیه ارگ در پیوند به کشته شدن قوماندان امنیه خوست

© Photo / M.Naderiاعلامیه ارگ در پیوند به کشته شدن قوماندان امنیه خوست
اعلامیه ارگ در پیوند به کشته شدن قوماندان امنیه خوست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان درمورد کشته شدن فرمانده امنیه خوست گفته است که وی در راه مقدس جان خود را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک، حوالی ساعت یازده پنجشنبه شب، زمانی‌که سید احمد بابازی، برای انجام عملیات به ولسوالی نادرشاه‌کوت می‌رفت، موتر حامل‌اش در منطقه خواجه رحیم، با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرد. در نتیجه انفجار این ماین، سید احمد بابازی، سکرترش و یک سرباز جان باختند و نیز یک تن دیگر از نیروهای امنیتی، زخم برداشته‌ است.

قوماندان امنیه خوست در یک انفجار ماین کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
قوماندان امنیه خوست در یک انفجار ماین کشته شد

در عین حال ارگ ریاست جمهوری، با نشر اعلامیه‌ی گفته است که گروه تروریستی طالبان به ادامه جنایات شان، در جریان ماه مبارک رمضان، فرمانده امنیه ولایت خوست را با همسنگرانش شهید ساختند.
محمد اشرف غنی، ضمن محکوم نمود این جنایت، گفت: "شهید جنرال بابازی به عنوان فرزند صادق و با شهامت وطن، خدمات شایستهٔ در راستای تامین امنیت و مصئونیت هموطنان انجام داد، و بالاخره در این راه مقدس جانش را فدا نمود. ما و تمام هموطنان از این فداکاری قدردانی می‌کنیم."
در اعلامیه‌ی ریاست جمهوری آمده است که در این شرایط حساس که شهروندان افغانستان از یک سو نگران جنگ تحمیلی و از طرف دیگر نگران شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن هستند، رئیس جمهور غنی، تمام هموطنان و جامعه جهانی بخاطر مبارزه با ویروس کرونا و تامین صلح پایدار، بار بار به طالبان پیشنهاد پذیرفتن صلح بشری داده اند، اما بدبختانه که طالبان از جنگ و کشتن افغان‌ها دست نبرداشته اند. امیدواریم آتش‌بس بشری را بپذیرند.
در ادامه آقای غنی، غمشریکی خویش را با خانواده شهید مل‌پاسوال سید احمد بابازوی، سکرتر و محافظین وی ابراز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала