امریکا چین را به سرنوشت شوروی تهدید کرد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonمایک پمپئو وزیر خارجه امریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پمپئو کشور چین را هشدار داد که یا سیاست غرب را قبول بکند، در غیر به سرنوشت تاریک شوروی روبرو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، در اخبار سایت وزارت خارجه امریکا آمده است که مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، تحقیقات در مورد منبع اصلی کروناویرس توضیحات داده فعالیت چین را انتقاد کرد و آنرا با زمان شوری مقایسه کرده است.

کروناویروس؛ امریکا خواهان مجازات چین شد
 - اسپوتنیک افغانستان
کروناویروس؛ امریکا خواهان "مجازات" چین شد

پمپئو به چین پیشبینی کرد، «اگر پکین پیروی از سیاست غرب را نپذیرد، به عواقب شوروی سابق روبرو خواهد شد. وی افزود که این رژیم از ما بسیار فرق دارد. حزب کمونیستی چین باید تصمیم بگیرد که، آیا می خواهند با ما باشند و عینی عضو جامعه متمدن ما شود و یا مسیر تاریخ اتحاد شوروی را دنبال می کند که همه ما سرنوشت آنرا می دانیم».

وی افزود که چین خطرناک ترین دشمن غرب در ساحه تکنالوژی، نظامی، تجارت و مالی می باشد. او همچنان فعالیت پکین را در مبارزه با کروناویروس و کمبودی های آن مورد انتقاد قرار داد.

به تاریخ 3 می پمپئو اظهار داشت که واشنگتن گزارشات درمورد کروناویروس جدید را با خود دارد که چطور از لابراتوار شهر اوهان تکثر کرده است. اما افزود که با اظهارات دانشمندان از طبعی بودن این ویروس مطلع است و در دقیق بودن آن تردید ندارد، که بعد از چنین سخنرانی از پاسخ به سوالات که آیا تکثر ویروس ارتباط با حادثه دارد یا خیر، امتناع ورزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала