Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازگشت فوتبال؛ لالیگاه تعویض پنجم را اجازه داد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر La Liga
 La Liga - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون فوتبال اسپانیا با از سر گیری فوتبال پس از بحران کرونا ویروس تعویض پنجم را در این لیگ اجازه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) رسماً اعلام کرده که در صورت بازگشت فوتبال در این کشور، یک تیم‌ می‌تواند از امکان تعویض پنجم در بازی‌ها سود ببرد.

این معیار که قبلاً توسط فیفا پیشنهاد شده بود به منظور کمک به تیم‌ها برای مدیریت بهتر تناسب اندام بازیکنان پس از یک دوره طولانی دور از بازی، ارائه خواهد شد.

در بیانیه‌ای از سوی RFEF آمده كه تعویض سه بازیکن در هر مسابقه انجام می‌شود تا تأثیر 10 تعویض بالقوه در زمان اجرا كاهش یابد.

این اقدام لالیگا در صورت از سر گیری در انتظار تصویب هیئت بین المللی فوتبال (IFAB) است، نهاد بین المللی‌ای که نظارت بر قوانین بازی را انجام می‌دهد.

در این بیانیه تأیید شده که لوئیز روبیالیس رئیس RFEF این ایده را به خاویر تباس رئیس لالیگا که نشان دهنده حمایت وی از این ایده بود، ابلاغ کرده است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: "روبیالیس توضیح داد که بیش از یک ماه قبل RFEF با فیفا این احتمال را ایجاد کرد که با توجه به وضعیت بازیکنان پس از سرگیری بازی‌ها بیشتر از حد معمول بازی‌ها انجام می‌شود."

فیفا در جواب گفت: "اخیراً فیفا امکان ایجاد این تغییرات را به تصویب رسانده و آنرا به IFAB نهاد بین المللی مسئول تصویب اصلاحات در آیین نامه منتقل كرده كه این مورد در انتظار تأیید این اقدام است. در مورد سایر مقوله‌های ملی RFEF نهادی‌ست که صلاحیت تصویب آن را دارد."

فیفا می‌افزاید: "RFEF تصمیم گرفته فردا امکان ایجاد پنج تغییر در همه بازی‌ها را به کمیسیون نمایندگان پیشنهاد دهد که این امر همچنین در مورد پلی آف که در پیشنهاد حل اختلاف رقابت طراحی شده اعمال می‌شود. این تغییرات به سه لحظه محدود می‌شوند به گونه‌ای که از تلفات زمان جلوگیری می‌شود."

باشگاه‌های لالیگا طی روزهای اخیر به امید بازگشت به برخی از مراحل تمرین در آینده نزدیک به پایگاه‌های تمرینی خود برای تست‌های پزشکی بر گشتند.

روز پنجشنبه بارسلونا تأیید کرد که تمام بازیکنان تیم اول‌اش برای کروناویروس منفی بوده‌اند، با این که عثمان دمبله تنها عضوی است که به دلیل مصدومیت طولانی مدت آزمایش نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала