برشنا: تخریب پایه‌های برق 800 میلیون افغانی ما را زیانمند ساخته است

© شرکت برشنابرشنا: تخریب پایه‌های برق 800 میلیون افغانی ما را زیانمند ساخته است
برشنا: تخریب پایه‌های برق 800 میلیون افغانی ما را زیانمند ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برشنا می‌گوید که از آغاز سال نو تاکنون تخریب پایه‌ها و سیم‌های برق، در حدود 800 میلیون افغانی این شرکت را زیانمند ساخته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، از این میان، در بیش از یک ماه پسین بارها سیم‌های برق در بخش‌های گونه کشور از اثر جنگ‌ها قطع شده‌اند و تنها در دو هفته گذشته پنج پایه برق در کابل و پروان آماج قرار گرفته‌اند. 

انفجار یک پایه برق ۱۱۰کیلو ولت در منطقه احمد شاه بابا - اسپوتنیک افغانستان
انفجار یک پایه برق ۱۱۰کیلو ولت در منطقه احمد شاه بابا

وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا گفت: «زیان ما تا هنوز دقیق نشده‌است، چون در بعضی از جاها هنوز هم کار جریان دارد. این (800 میلیون افغانی) زیان مستقیم و غیر مستقیم است که بخاطر مصارف فنی و هم چنان از بابت فروش برق این زیان به ما رسیده است».

طالبان دست داشتن شان در ویران سازی پایه‌های برق را رد کرده‌اند و گزارش‌ها در پیوند با ویران شدن سه کیلومتر جاده چاه انجیر-گرشک را نادرست و شایعه پراگنی خوانده‌اند و گفته‌اند این گروه تنها در بخش‌هایی از این جاده ماین‌گذاری کرده‌است. 

از سویی هم وزارت ترانسپورت می‌گوید که ساخت جاده‌یی که در ولایت هلمند ویران شده‌است، بیش از سی و سه میلیون دالر هزینه برداشته بود. جاده‌یی که ساخت آن چهار سال زمان برده بود، اما چهار ما هم عمر نکرد.

وزارت ترانسپورت می‌گوید که در حال بررسی ویرانی‌های این جاده است و هنوز روشن نیست که از بیش از سی و یک کیلومتر این جاده، چند کیلومتر آن اینگونه ویران شده است. علی سینا سائد، سخنگوی وزارت ترانسپورت‪ گفت: «در سال 1398 با هزینه بیش از 33 میلیون دالر کار این پروژه به پایان رسید، اما متأسفانه از اثر حملات مخالفان مسلح دولت تخریب‌هایی در این جاده صورت گرفته است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала