خلیل‌زاد: هند باید مستقیما نگرانی هایش را با طالبان مطرح کند

© AP Photo / Jacquelyn MartinSpecial Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad
Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گفته است که هند باید نگرانی‌هایش در پیوند به "هراس‌افگنی" را به گونه‌ی مستقیم با طالبان مطرح کند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد؛ نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان که به تازگی به هند رفته در مصاحبه با روزنامه‌ی "دی هندو" گفته است: "هند و افغانستان روابط تاریخی دارند و من به این باورم که گفتگو میان هند و طالبان مهم است و این مهم است تا نگرانی‌های مانند هراس‌افگنی به گونه‌ی مستقیم مطرح شود."

آقای خلیل‌زاد در این مصاحبه همچنان گفته است که روند صلح حالت جدی‌تر به خود می‌گیرد و توافق‌نامه‌ی آمریکا و طالبان وارد گام‌های بعدی می‌شود. او افزوده است: "ما از هند می‌خواهیم که در روند صلح نقش فعال بگیرد."

خلیلزاد به طالبان: خشونت را کاهش دهید - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد به طالبان: خشونت را کاهش دهید

این نخستین بار است که آمریکا پیشنهاد دخیل شدن هند و طالبان را به گونه‌ی عمومی مطرح کرده است.

این در حالی است که وزیر خارجه‌ی هند در دیدار با زلمی خلیل‌زاد از افزایش خشونت‌ها در افعانستان ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت محافظت از اقلیت مذهبی سیک در افغانستان تاکید کرده است.

وزیر خارجه‌ی هند همچنان با اشاره به پاکستان گفته است که "ختم پناه‌گاهای امن هراس‌افگنان برای صلح پایدار در افغانستان ضروری است."

نماینده‌ی ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پیش از سفرش به هند به قطر و پاکستان سفر کرده و با ملابرادر در دوحه و در اسلام‌آباد با مقام‌های آن کشور در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала