شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو

© Russian Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو
 شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا برای تمدید پیمان جدید کنترل تسلیحات استراتژیک تهاجمی با روسیه شرط گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Washington Times مارشال بیلینگسلیا فرستاده ویژه رئیبس جمهور ایالات متحده آمریکا در امور کنترل تسلیحات می‌گوید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) با روسیه باید سیستم های تسلیحاتی جدیدی را دارا باشد.

 به گفته بیلینگسلیا، اقتصاد روسیه گویا به دلیل شیوع ویروس کرونا "در حال از هم پاشیدن" است و بودجه این کشور تا حدی زیادی به بهای بلند نفت بستگی دارد، که در آینده نزدیک بهبود درقیمت نفت آن دیده نمی شود.

 فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا گفت: "ما نمی خواهیم چیزی را (ازاین قرارداد) حذف کنیم. ما از این جمله  این سیستم های تسلیحاتی را مستثنی می‌کنیم. آنها باید دراین توافقنامه تجدید نظر کنند و (5برنامه را) دور بیاندازند.

امریکا اعتراف کرد؛ روسیه پیمان «نیو استارت» را نقض نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا اعتراف کرد؛ روسیه پیمان «نیو استارت» را نقض نکرده است

دراین گزارش توضیحات درخل قوس‌ها متعلق به این روزنامه است. گفته می‌شود که منظور مارشال بیلینگسلیا دو موشکی بین قاره‌ای  Sarmat و مجموعه مافوق صوت آوانگارد و همچنین سیستم های موشکی هایپرسونیک کینژال ، موشک کروز پیشرفته قاره پیمای بوروستنیک و یک وسیله زیردریایی  بدون سرنشین با امکان تجهیز به سلاح های هسته ای است که شامل پیمان استارت جدید نیست.

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور کنترل تسلیحات از پاسخ دادن به این سوال که آیا رئیس جمهور دونالد ترامپ از تصمیم خود برای تمدید پیمان استارت 3 خودداری كرده است، امتناع ورزید. وی گفت: "ما می خواهیم بفهمیم که چرا روس ها اینقدر برای تمدید این پیمان تمایل دارند و ما می خواهیم روسها برای ما توضیح دهند که چرا این پیمان به نفع ماست".

در ماه آپریل سال 2010، دیمیتری مدودوف، رئیس جمهور وقت روسیه، و باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، در پی مذاکرات در پراگ، پیمان کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت نو) را - سند دیگری برای محدود کردن زرادخانه‌های هسته‌ای که قبلا در سال 1997 مورد بحث قرار گرفته بود - امضا کردند. در این سند کاهش‌های تسلیحاتی از جمله تا هزار و 550 کلاهک هسته ای، 700 فروند موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای، موشک‌های بالستیک، زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های سنگین درخواست شد. این سند در تاریخ 5 فبروری 2011 اجرایی شد و در تاریخ 5 فبروری 2018 طرفین از انجام گرفتن تعهدات خود خبر دادند.

هم‌اکنون طرفین در حال بررسی سرنوشت این پیمان هستند. استارت نو تا سال 2021 عملیاتی خواهد بود مگر اینکه زودتر با توافق دیگری جایگزین شود. این پیمان همچنین برلی 5 سال دیگر قابل تمدید است.

فعالان کنترل تسلیحات از دولت ترامپ خواسته‌اند تا فورا این توافقنامه را تمدید کند. ولی دولت ترامپ اعلام کرده است که خواستار گسترش این پیمان به سایر کشورها از جمله چین و سامانه های تسلیحاتی جدید روسیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала