دفع حمله طالبان در ارزگان و بلخ به کشته شدن ۱۱ جنگجوی این گروه انجامید

© وزارت دفاع دفع حمله طالبان در ارزگان و بلخ به کشته شدن ۱۱ جنگجوی طالبان انجامید
دفع حمله طالبان در ارزگان و بلخ به کشته شدن ۱۱ جنگجوی طالبان انجامید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان از کشته شدن ۱۱ جنگجوی گروه طالبان در ولایت های ارزگان و بلخ خبر داد.
جان باختن 4 نیروهای امنیتی در حمله طالبان در ارزگان - اسپوتنیک افغانستان
جان باختن 4 نیروهای امنیتی در حمله طالبان در ارزگان

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی افغانستان نوشت: روز گذشته، گروهی از طالبان، پلان حمله بر روستای «پوپلزی» در ولسوالی «چوره» ولایت ارزگان را داشتند. نیروهای ملی دفاعی کشور، پس از آگاهی از این پلان، در چارچوب حالت دفاع فعال، با پشتیبانی نیروهای هوایی از تطبیق این پلان جلوگیری کردند.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که در این جریان ۹ طالب وابسته به دسته "ملانورالدی" کشته شده و هم چنان ۳ میل سلاح مختلف النوع، یک پایه جنراتور، ۸ حلقه ماین های نوع بوشکه به دست آمده است.

در خبرنامه دیگراین وزارت می نویسد، که صبح امروز منسوبین لوای دوم ق.ا. ۲۰۹ شاهین در روستای "سبزیکار" در ولسوالی «چهاربولک» ولایت بلخ مصروف اجرای گزمه کشفی بودند، که در این هنگام، دشمن در کمین حمله بر این منسوبین اردوی ملی بود، اما نیروهای ملی دفاعی کشور پس از آگاهی از این پلان در چارچوب”حالت دفاع فعال” برای جلوگیری از این حمله اقدام کردند.

در ادامه این وزارت می نویسد، که در این جریان ۲ طالب کشته ، ۱ طالب زخمی و ۱ طالب دیگر همراه با ۱ قبضه راکت، یک‌میل کلاشنکوف و مقدار مهمات مختلف النوع دستگیر شد. در این جریان هیچ آسیبی به منسوبین لوای دوم ق.ا. ۲۰۹ شاهین نرسیده است.

یادآوری می کنیم، که ولایت ارزگان و برخی از ولسوالی های ولایت بلخ ناامن هستند و هر از گاهی جنگجویان گروه طالبان دست به حمله های هجومی برای تخریب ساختمان های دولتی و کشتار می زنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала