کرونا در جهان عرب / افزایش مبتلایان در قطر و عربستان سعودی

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در جهان عرب / افزایش مبتلایان در قطر و عربستان سعودی
 کرونا در جهان عرب / افزایش مبتلایان در قطر و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای عربی به ویژه در حاشیه خلیج فارس همچنان با بحران شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، این در حالی است که وزیر مالیه سعودی اخیرا هشدار داده است که عربستان باید برای بدترین سناریو آماده شود.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات بهداشت  عربستان سعودی و همسایه آن،  قطر از افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا دراین کشور ها خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام توییتری وزارت بهداشت قطر، طی روز گذشته تعداد موارد مثبت به یک رکورد بیشتر از 1.3 هزار نفر رسیده است، در نتیجه ، تعداد مبتلایان آلوده به یک کشور کوچک از ابتدای بیماری همه گیر از 20.2 هزار نفر فراتر رفته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت قطر، موارد جدید ابتلا به این ویروس عمدتا در بین کارگران خارجی در نقاط مختلف قطر مشاهده شده است. با این حال ، در پهلوی افزایش موارد ابتلا به COVID-19، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا میر یکی از پایین ترین سطح تلفات در جهان است.

ایجاد پولیس ویژه در عربستان برای مهار کرونا - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد پولیس ویژه در عربستان برای مهار کرونا

 به گفته مسئولان بهداشت قطر، طی 24 ساعت اخیر مورد جدیدی از مرگ و میر بر اثر کرونا ثبت نشده و آمار فوتی ها همان 12 نفر است.

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان خبر دادند.

 وزارت بهداشت عربستان از ثبت 1701 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

با ثبت این موارد جدید آمار کل مبتلایان به کرونا تا امروز جمعه به 35 هزار و 432 نفر رسیده است.

همچنین طی 24 ساعت اخیر، 10 مبتلای دیگر جان باخته اند تا آمار جان باختگان هم به 229 نفر افزایش یابد.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا موسوم به   مبتلا COVID-19 شده‌اند. آمریکا با یک میلیون و 317 هزار و 865 مورد، دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی در جهان است.

 

گفتنی است؛ ویروس  COVID-19، نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در حدود 210 کشور تبدیل به یک بیماری با «همه‌گیری جهانی» شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала