فراخوان سفیر روسیه برای همکاری روسیه و آمریکا در مقابله با چالش های جدید

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و ترامپ
  پوتین و ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا معتقد است، که دو کشور روسیه و آمریکا به عنوان «دو ابر قدرت جهانی» باید در کنار هم با چالش های جدید مقابله کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن؛ ضمن ابرازنظر درباره گفتگوی اخیر روسای جمهور دو کشور ، گفت: روسیه و ایالات متحده، به عنوان دو قدرت بزرگ ، باید با هم چالش ها و تهدیدهای جدید بجنگند.

دیپلمات ارشد روسیه در آمریکا خاطرنشان کرد: مکالمه تلفنی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روز پنجشنبه سازنده بود. به گفته سفیر، رهبران دو کشور دراین مکالمه تلفنی تمرکز خود را بر توسعه همکاری های دو جانبه مبذول داشتند.

به گفته آنتونوف ، این گفتگو با اظهارات برخی از مقامات و سازمان ها درایالات متحده "اختلاف " دارد.

پیغام دونالد ترامپ به رئیس‌جمهور پوتین  - اسپوتنیک افغانستان
پیغام دونالد ترامپ به رئیس‌جمهور پوتین

سفیر روسیه گفت: "ما معتقدیم كه زمان همکاری  فرا‌ خواهد رسید و اوضاع تغییر خواهد ‌کرد. روابط روسیه و آمریكا شفاف خواهد شد و دو قدرت بزرگ دوباره با چالش های امنیتی فعلی، هم برای ما و هم برای سایر كشورها مبارزه خواهند‌ كرد".

آنتونوف افزود: "هیچ کس نمی تواند به اطمینان ما را خدشه وارد کند که اصلی ترین چیز در مبارزه با چالش‌ها و تهدیدهای جدید، کنار هم بودن است. امروز این مهمتر از همیشه است."

پیشتر کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص مبارزه با ویروس کووید19 به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی با بیان اینک برای سلامتی شهروندان خود کار می کند٬ اعلام کرد در راستای مبارزه با کرونا آماده همکاری با هر کشور از جمله روسیه هستیم.

وی افزود: برای جلوگیری از رقابت های تسلیحاتی آماده گفت‌وگو با مقامات روسیه و چین هستیم. تلاش های دولت آمریکا در این زمینه ادامه دارد. برای اینکه بتوانیم از رقابت های تسلیحاتی خودداری کنیم٬ انتظار گفت‌وگو با کشورهای مذکور هستیم.

گفتنی است طرفین در این تماس تلفنی در زمینه روابط دوجانبه و منطقه ای نیز تبادل نظر کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала