آخرین پیام رمزگذاری شده نیروهای آلمان نازی منتشر شد

© Photo / gchq.gov.ukآخرین پیام رمزگذاری شده نیروهای آلمان نازی منتشر شد
آخرین پیام رمزگذاری شده نیروهای آلمان نازی منتشر شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاد ارتباطات دولت بریتانیا، آخرین پیام‌های یک شبکه ارتباطات نظامی آلمان نازی در جریان روزهای پایانی جنگ جهانی دوم را رمزگشایی و منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این پیام ها در تاریخ 7 می سال 1945 میلادی، توسط یک شبکه رادیویی نظامی در سوکسهافن، واقع در ساحل دریای شمال آلمان، که در حال تعطیل شدن بود، ارسال شده بود.

این پیام که در ساعت 7:35 دقیقه صبح روز هفتم ماه می ارسال شده بود، آخرین پیام نظامی آلمان قبل از تسلیم شدن بود که متخصصین کشف رمز در بلتچلی پارک، موفق به خواندن آن شده بودند.

ستوان کانکل، در این پیام می‌گوید: «ساعت 14:00، 6 می نیروهای بریتانیایی وارد سوکسهافن شدند. از این به بعد تمام ارتباطات رادیویی قطع می‌شود- با بهترین آرزوها برای شما».

در این پیام، خبر رسیدن نیروهای بریتانیایی اعلام شده و با این جملات پایان یافته: «تعطیل برای همیشه-بهترین آرزوها- خداحافظ».

در پیام دیگری که در تاریخ 4 ماه می رمز گشایی شده بود، یک سرباز آلمانی از پایگاهش در ساحل دانمارک از کنترول رادیویی خود می‌پرسد که آیا سگرت اضافی دارد؟

و این پاسخ را دریافت می‌کند: «اینجا سگرت موجود نیست».

پیشتر، ولادیمیر ماکاروف، مورخ سرویس های ویژه روسیه، نویسنده مقالات و کتاب های بی‌شماری در مورد بازی های رادیویی، گفته بود که بازی های رادیویی که توسط سازمان های امنیتی اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ بزرگ میهنی انجام شده است، کار اطلاعاتی آلمان علیه شوروی را با مشکل مواجه کرده و سهم بزرگی در پیروزی داشته است.

در جنگ جهانی دوم، 61 کشور با جمعیت 1.7 میلیارد نفر به جنگ کشیده شدند، عملیات نظامی در خاک 40 کشور و همچنین در مسیرهای دریایی و در اقیانوس‌ها انجام شد. جنگ جهانی دوم مخرب ترین و خونین ترین جنگ ها بود. این بیش از 55 میلیون نفر را کشته است. بزرگترین قربانیان اتحاد جماهیر شوروی بودند که 27 میلیون نفر را از دست دادند.

61 کشور با جمعیت 1.7 میلیارد نفر جمعیت به جنگ کشیده شدند ، عملیات نظامی در خاک 40 ایالت و همچنین در تئاترهای دریایی و اقیانوس انجام شد. جنگ جهانی دوم مخرب ترین و خونین ترین جنگ ها بود. در آن بیش از 55 میلیون نفر کشته شدند. بزرگترین شمار قربانیان از آن اتحاد جماهیر شوروی بودند که 27 میلیون نفر را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала