واکنش پدرام به گفته‌های مایک پمپئو به ماجرای مرز افغانستان-ایران

© Photo / Dr. Latif Pedram fbواکنش پدرام به گفته‌های مایک پمپئو به ماجرای مرز افغانستان-ایران
واکنش پدرام به گفته‌های مایک پمپئو به ماجرای مرز افغانستان-ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفته است که امریکا به جنایات خود در افغانستان پاسخگو باشد.

به گزارش اسپوتنیک، عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به اظهارنظر مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا درباره کشته شدن شهروندان افغانستان توسط مرزبانان ایرانی، تصریح کرد که واشنگتن به جای پرداختن به این موضوع باید نسبت به جنایاتش در افغانستان پاسخگو باشد.

ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: کشتار افغان‌ها در مرز با ایران «جنایت نابخشودنی» است

آقای پدرام در برگه فیسبوک خود نوشته است: "پامپئو قبل از پرداختن به ماجرای مرز افغانستان-ایران باید به جنایات امریکا در زندان ابوغریب و سایر جنایاتش در افغانستان جواب دهد."
وی همچنین با اشاره به رفتار آمریکا با مهاجرین مکزیک نیز گفت: جنایات آمریکا در مورد مهاجرین مکزیک شرم‌آور و ضدانسانی است.
یادآوری می کنیم، که در پی انتشار برخی اخبار در رسانه‌های افغانستان در خصوص وقوع حادثه برای شماری از شهروندان این کشور که با عبور از رودخانه مرزی قصد ورود غیر قانونی به خاک ایران را داشته‌اند، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه ۱۴ ثور ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان تصریح کرد: این حادثه در خاک افغانستان رخ داده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک کشورمان را رد کرده است.
از سوی هم رئیس جمهور افغانستان در حکمی برای بررسی چگونگی شکنجه و غرق کردن مسافران افغان در مرز با ایران یک هیات با «صلاحیت» ده نفری تعیین کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала