آیا کرونا بر پتانسیل امریکا در «مهار روسیه» تاثیر گذاشته است؟

© REUTERS / Kacper Pempelآیا کرونا بر پتانسیل امریکا در «مهار روسیه» تاثیر گذاشته است؟
آیا کرونا بر پتانسیل امریکا در «مهار روسیه» تاثیر گذاشته است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تحلیلگر از موسسه امور بین‌الملل لهستان تاثیر بیماری همه‌گیر را بر پتانسیل ایالات متحده امریکا برای «مهار روسیه» ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «ماتئوس پیوتروسکی» تحلیلگر در موسسه امور بین‌الملل لهستان می‌گوید که این بیماری همه‌گیر بر پتانسیل ارتش امریکا تاثیر منفی گذاشته است. 

امریکا بودجه پروژه‌ها برای «مهار روسیه» را به تعلیق درآورده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بودجه پروژه‌ها برای «مهار روسیه» را به تعلیق درآورده است

به گفته وی، اگرچه در حال حاضر عواقب آن محدود است. نکته مهم مربوط به لغو بخشی از رزمایش‌ها است که در طی آن قرار بود سیگنالی به روسیه در مورد آمادگی امریکا در صورت جنگ برای اعزام نیروهای قابل توجهی به سمت شرقی اروپا جایی که ناتو قرار دارد، باشد.

این تحلیلگر می‌گوید که برخی از فعالیت‌های نظامی لغو شده شامل توسعه تاکتیک‌های امریکا و هم‌پیمانان آن به اصطلاح «دفاع از کشورهای بالتیک و لهستان» است.

پیش از این، گزارش شده بود که مارک اسپر، وزیر دفاع ملی امریکا حدود 545 میلیون دالر را تغییر مسیر خواهد داد و بدون بودجه باقی خواهد ماند، از جمله پروژهای زیرساخت های نظامی که قرار بود در ناروی، آلمان، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی اجرا شوند. این پروژه‌ها بخشی از ابتکار مهار اروپا با هدف مقابله با نفوذ روسیه هدف گرفته شده است.

«کریس شروود» سخنگوی پنتاگون گفته بود که پروژها لغو نشده است، تنها بودجه آنها تا سال 2021 میلادی متوقف شده است. با این حال، برای ادامه پروژه‌ها کنگره باید بودجه اضافی اختصاص دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала